رشته ورزشی اسکواش یکی از معدود رشته‌هایی می‌باشد که سال 1392 را با برنامه‌ای دقیق پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، رشته ورزشی اسکواش یکی از معدود رشته‌هایی می‌باشد که سال 1392 را با برنامه‌ای دقیق پشت سر گذاشته این فدراسیون برای مسابقات داخل کشور و برون مرزی خود تدارک دیده است که این برنامه یکی از دلایل موفقیت این رشته ورزشی در تمام مسابقات بوده است این نظم فدراسیون اسکواش ما را بر این داشت تا تقویم سال 93 را برای شما ارائه دهیم.
 
مسابقات اسکواش با مسابقات قهرمانی تیمی کشور در رده بانوان به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در رده سنی بزرگسالان در تاریخ اردیبهشت ماه در شهر اراک آغاز خواهد شد که این مسابقات با هزینه بیشت میلیون تومان با حضور سی تیم برگزار می‌شود.
 
هزینه این مسابقات را وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌کند.
 
مسابقات بعدی برای مردان در رده سنی بزرگسالان در مرداد آغاز می‌شود این مسابقات با بیش از سی تیم در تهران و با نام جام رسانه‌ها به مناسبت گرامی‌داشت شهید صارمی با هزینه یک میلیون تومان برگزار می‌شود که هزینه را وزارت ورزش و جوانان تقبل می‌کند.
 
در مرداد ماه هفت دوره مسابقات دیگر با نام‌های مختلف برگزار می‌شود این مسابقات عبارتند از جایزه بزرگ در رده سنی بزرگسالان انفرادی با بیش از هفتاد نفر زن و مرد برای بزرگداشت دهه کرامت در شهر گرگان که این مسابقات ده میلیون تومان هزینه دارد و پنج میلیون تومان آن را وزارت ورزش و جوانان و پنج میلیون تومان دیگر را حامی مالی اسکواش پرداخت می‌کند. دیگری پاذل استبا شرکت بیش از سی بازیکن مرد وزن در رده بزرگسالان در شهر تهران که برآورد هزینه آن پنج میلیون تومان است سه میلیون تومان را وزارت ورزش و جوانان و دو میلیون دیگر را حامی مالی تقبل می‌کند.
 
جشنواره آینده‌سازاان با بیش از پنجاه نفر دختران زیر یازده سال در تهران با پنج میلیون تومان از طرف وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.
 
جشنواره آینده‌سازان با شرکت بیش از پنجاه بازیکن پسران کمتر از یازده سال برای قهرمانی کشور در تهران برگزار می‌شود این دوره مسابقه پنج میلیون تومان هزینه به همراه دارد که وزارت ورزش و جوانان آن را پرداخت می‌کند.
 
راکت بال با بیش از سی بانو در رده سنی آزاد در شهر آران و بیدگل با برآورد سه میلیون تومان برگزار می‌شود که دو میلیون آن را وزارت ورزش و جوانان و یک میلیون دیگر را حامی مالی پرداخت می‌کند.
 
قهرمانی کشور با حضور بیش از 100 اسکواش باز پسران در رده سنی سیزده تا پانزده و یازده تا سیزده سال در تهران با برآورد هزینه ده میلیون تومان که از طرف وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود برگزار می‌شود و دختران یازده تا سیزده و سیزده تا پانزده سال با همان هزینه در یزد برگزار خواهد شد.
 
در شهریور ماه مسابقاتی با عنوان قهرمانی کشور با بیش از صد ورزشکار پسر در رده سنی پانزده تا هفده و هفده تا نوزده سال در قم با ده میلیون تومان هزینه برگزار می‌شود که از طرف وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.
 
در شهریور یک سری مسابقات قهرمانی کشور در گرگان برگزار می‌شود که صد ورزشکار دختر پانزده تا هفده و هفده تا نوزده سال با همان مقدار هزینه در ماه مهر مسابقات جایزه بزرگ هفته تربیت بدنی در تهران با بیش از هفتاد ورزشکار مرد و زن در رده آزاد با برآورد هزینه ده میلیون تومان که از طرف حامی مالی پرداخت می‌شود.
 
در آبان ودر تهران جامی تخت عنوان جام رسانه برگزار می‌شود که در این مسابقات بیش از پنجاه نفر اسکواش باز در رده آزاد بایک میلیون هزینه اجرا می‌شود که این هزینه را وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌کند.
 
در آذرماه بیش از بیست نفر اسکواش باز در تهران و در رده آزاد تحت عنوان جام بزرگان با هم به رقابت می‌پردازند این مسابقات چهار میلیون تومان خرج به همراه دارد که توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.
 
مسابقات قهرمانی کشور مردان تحت عنوان جام امیرکبیر با حضور سی تیم در دی ماه در شهر اراک برگزار خواهد شک این مسابقات که در رده بزرگسالان تیمی برگزار می‌شود بیست میلیون تومان هزینه به همراه دارد که توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت خواهد شد.
 
در اسفند در شهر تهران مسابقاتی تحت عنوان جایزه بزرگ نوروز به مناسبت عید نوروز در رده سنی آزاد با بیش از هفتاد زن و مرد با ده میلیون تومان هزینه برگزار می‌شود که این هزینه توسط حامی مالی پرداخت می‌شود.
 
در مشهد مقدس و در مهر ماه مسابقات قهرمانی شرق کشور در رده‌های سنی بزرگسالان با برآورد سه میلیون تومان هزینه برگزار می‌شود که این هزینه توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود.
 
در تیر و در شهریور و مسابقات قهرمانی مرکز کشور در رده‌های سنی بزرگسالان با برآورد هزینه سه میلیون تومان برگزار می‌شود که این هزینه توسط وزارت ورزش و  جوانان پرداخت می‌شود.
 
اردوها و مسابقات برون مرزی اسکواش با مسابقات قهرمانی آسای در اردیبهشت در رده سنی انفرادی بزرگسالان با حضور بیست تیم (زنان، مردان) در کشور هنگ کنگ با برآورد پانزده هزار دلار که برابر با بیست میلیون تومان است برگزار خواهد شد.
 
جام ستارگان آسیا در نهم خرداد که زمان اعزام نوجوانان و جوانان اسکواش باز است و در مالزی بیش از بیست کشور به مصاف یکدیگر خواهد رفت هشت نفر از مردان و زنان اسکواش باز بعد از هفت روز پیکار و با برآورد هزینه دوازده هزار دلارآمریکا که برابر است با سی و پنج میلیون تومان در شانزدهم خرداد این مسابقات به پایان رسیده و ورزشکاران به کشورهایشان باز خواهندگشت.
 
در شهریور هشت مرد و زن اسکواش باز با چهار همراه به هند می‌روند که در مسابقات گلد منطقه‌ای آسیا شرکت کنند در این مسابقات حدود ده کشور حضور به هم می‌رساند این دوره از مسابقات حدود سیزده هزار دلار معادل بیست و هشت میلیون تومان هزینه به همراه خواهد داشت.   
 
مسابقات پلاتینیوم منطقه‌ای آسیا در هنگ کنگ برگزار خواهد شد و جوانان و نوجوانان اسکواش باز کشور در شهریور به محل برگزاری اعزام خواهند شد 8 مرد و زن ورزشکار به همراه چهار نفر به پیکار با بیش از ده کشور می‌پردازند این مسابقات برای کشورمان چهل و پنج میلیون تومان هزینه به همراه دارد.
 
در مرداد مسابقات قهرمانی جهان در رده جوانان برگزار خواهد شد میزبان این دوره مسابقات ؟ است که بیش از ده کشور در آن شرکت دارند چهار ورزشکار با سه همراه با برآورد هزینه سی میلیون تومان در نوزدهم مرداد اعزام می‌شوند و در بیست و هشتم مرداد به کشورمان ایران باز می‌گردند.
 
چهار اسکواش باز مرد در زرده بزرگسالان در تاریخ دهم شهریور به مسابقات قهرمانی دانشگاه‌های جهان در هند اعزام می‌شوند این مسابقات بین بیست کشور است و زمان بازگشت ورزشکاران از این مسابقات در هفدهم شهریور و با برآورد هزینه چهارده میلیون تومان می‌باشد.
 
بازی‌های آسیایی مردان و زنان در رده بزرگسالان در کره جنوبی در شهریور آغاز می‌شود که هشت ورزشکار ایران در بیست و پنج همین ماه اعزام می‌شوند و در چهارم مهر با کشور باز می‌گردند این مسابقات بین بیش از پانزده کشور می‌باشد هزینه حضور این مسابقات هفتاد میلیون تومان است.
 
در آذر نود و سه دومین دوره مسابقات غرب آسیادر کشور اردن برگزار می‌شود که ده کشور در این مسابقات حضور دارند و از کشورمان ایران چهار مرد اسکواش باز با چهار همراه به مسابقات غرب آسیا اعزام می‌شوند هزینه این اعزام بیست و دو میلیون تومان است.
 
در آذر نود و سه هشت مرد اسکواش باز در رده نوجوانان و جوانان با چهار همراه به کشور مالزی می‌روند تا با اسکواش بازان ده کشور در مسابقه جام ستارگان دنیا به رقابت بپردازند هزینه حضور در این مسابقات سی و پنج میلیون تومان است.
 
در دی ماه نود و سه در کشور انگلسی مسابقات قهرمانی آزاد اروپال بین بیش از سی کشور برگزار می‌شود.
 
هشت ورزشکار مرد و زن در رده جوانان با شش همراه و با برآورد پنجاه و پنج میلیون تومان در هفتم دی اعزام می‌شوند و بعد از انجام مسابقات در هفدهم دی به کشور باز می‌گردند.
 
در بهمن چهار اسکواش باز مرد با چهار همراه در رده تیمی جوانان به کشور سنگاپور اعزام می‌شوند تا در مسابقه قهرمانی آسیا به پیکار با بیش از پانزده کشور بپردازند این مسابقات برای کشورمان ایران پنجاه میلیون تومان به همراه دارد.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: ورزشی ، اسکواش ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
سلام
خسته نباشین . اگه تاریخ دقیق مسابقات رو هم اعلام نماییدممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
خسته نباشید مرسی از خبرهای خوب و یرنامه هابتون ،یه چیزی چرا مااز این مسابقه ها خبردا نمبشیم ،
آخرین اخبار