برخی از خوراکی‌ها در کشورهای مختلف می‌تواند اثرات بسیار جدی بر سلامت افراد در حین سفر بگذارد و سلامت آنها و همین‌طور مسافرت آنها را دچار اشکال نماید، به همین دلیل افراد باید در مصرف خوراکی‌ها هنگام سفر دقت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، با شروع فصل مسافرت برخی از افراد به کشورهای خارجی برای مسافرت و گردشگری می‌روند.   
 
گفتنی است، پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای سلامت و جلوگیری از بروز مسمومیت غذایی در کشورهای خارجی موارد امنیتی خاصی را در انتخاب و مصرف مواد غذایی رعایت نمایند.   
 



بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان توصیه می‌کنند افراد در کشورهای خارجی تنها از بطری‌های آب تصفیه شده استفاده نمایند و حتی برای مسواک زدن و شستشوی دهان از آب‌های غیرتصفیه شده استفاده ننمایند.   
 





پژوهشگران همچنین هشدار می‌دهند افراد از مصرف مواد پروتئینی خام مانند گوشت مرغ به صورت نپخته جدا خودداری نمایند.   
 
استفاده از مواد غذایی استاندارد که از اماکن مجاز و بهداشتی تهیه شده می‌تواند ضامن سلامت افراد در سفرهای خارجی باشد.   
 





پزشکان هشدار می‌دهند افراد در هنگام انجام سفرهای خارجی از خوردن مواد غذایی تازه‌ای که تا به حال آنها را مصرف نکرده‌‌اند جدا خودداری نمایند زیرا ممکن است فرد نسبت به این خوراکی‌ها و مواد تشکیل شده آنها حساسیت غذایی داشته باشد.   
 
پزشکان توصیه می‌کنند افراد تنها از غذاهای پخته شده که در دمای بالا پخته شده به عنوان مواد غذایی استفاده نمایند.   
 




پزشکان توصیه می‌کنند افراد چنانچه دچار حساسیت و یا علائمی مانند استفراغ، دل درد، دل پیچه و یا تغییر ناگهانی فشار خون شدند سریعا به مراکز پزشکی مراجعه نمایند و توصیه می‌شود یک نمونه از ماده غذایی خورده شده که پس از مصرف آن دچار مسمومیت شده‌اند را به پزشک متخصص ارجاع دهند.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار