عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، گفت: خانه ملت در حوزه فرهنگ ورود جدی خواهد داشت و پیگیری‌های خود را بعد از تعطیلات نوروزی اعلام خواهد کرد.

"نصرالله پژمان‌فر" نماینده مردم خراسان رضوی، مشهد و کلات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: قطعا مجلس در حوزه فرهنگ ورود جدی خواهد داشت و کمیسیون فرهنگی نسبت به اضافه کردن ظرفیت‌های خود پیگیری‌هایی داشته که بعد از تعطیلات نوروزی اعلام خواهد کرد.   
 
وی افزود: بعضی از همکاران از تعدادی از کمیسیون‌ها اعلام آمادگی کردند تا به کمیسیون فرهنگی بپیوندند.   
 
پژمان‌فر با بیان اینکه با بالا رفتن ظرفیت کمیسیون فرهنگی، فعالیت‌های این کمیسیون جدی‌تر و مثمرثمرتر خواهد شد، اظهار داشت: در راستای شاخص‌های فرهنگ، این کمیسیون تاکیدات و خواسته‌های رهبری انقلاب را مورد توجه قرار داده و نشست‌هایی به صورت غیررسمی داشتیم و نتیجه آن را به ایشان گزارش داده و سپس جمع‌بندی این جلسات را در زمان مناسبی اعلام خواهیم کرد.   
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه به دنبال تحقق این شعار ظرفیت‌های فرهنگی مردم تقویت خواهد شد، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها مهم‌ترین تاکیدات رهبری است که باید توسعه پیدا کند و در سایه حمایت‌های ایشان بسترهای لازم فرهنگ تحقق یابد.

پژمان‌فر اضافه کرد: رهبری انقلاب گفتمان انقلاب اسلامی را تعقیب می‌کنند و کشور در موقعیت‌های مختلف توانسته بر اساس همین باورهای فرهنگی آثار پربرکتی را در عرصه‌های مختلف ایجاد کند.

این نماینده مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: همچنین این باورها، گفتمان مردم را تشکیل می‌دهند که در آینده امیدواریم نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کردند و این در حالی است که ایشان "سیاست‌های اقتصاد مقاومتی" را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند.

ایشان با استناد به تأثیر بی‌بدیل فرهنگ در نگاه مردم به مسائلی نظیر تولید داخلی، قانونگرایی و خانواده ، گفتند: همه رفتارهای روزمره، عادات و "نگاه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی" مردم از فرهنگ آنها الهام می‌گیرد، بنابراین باورهای فرهنگی به همه مسائل و عرصه‌های دیگر سایه می‌اندازد و مهم‌تر است.

رهبر انقلاب تمرکز دشمنان بر موضوع فرهنگ را ناشی از اهمیت فوق‌العاده این موضوع دانستند و تاکید کردند: مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه‌های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر منفی تقصیرات، کم‌کاری‌ها و بی‌برنامه‌گی‌های داخلی بر فرهنگ عمومی خاطرنشان کردند: همه مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت‌های دشمنان نیست اما نباید این فعالیت‌های مخرب سی و پنج ساله دشمنان را انکار کرد یا نادیده گرفت.

ایشان "آزادی" را از شعارهای اساسی انقلاب و پایه‌های جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: حساسیت مسئولان درباره رخنه‌ها و انحرافات فرهنگی هیچ منافاتی با آزادی ندارد، چرا که آزادی به عنوان نعمت بزرگ الهی با ولنگاری، بی‌تفاوتی و رها‌سازی کاملا متفاوت است.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه آزادی بدون ضابطه معنی ندارد، به پایبندی شدید مدعیان غربی آزادی به خطوط قرمز خود اشاره و یاد‌آوری کردند: در اروپا کسی جرأت نمی‌کند درباره هولوکاست که واقعیت و چگونگی آن معلوم نیست، ابراز تردید کند، آن‌وقت از ما توقع دارند که خطوط قرمز انقلاب و اسلام را نادیده بگیریم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به برخی مسائل موجود، افزودند: اگر کسی روح استقلال ملی را با تمسخر نشانه رود، وابستگی را تئوریزه کند، به مبانی اخلاقی و دینی جامعه اهانت کند، شعارهای اصلی انقلاب را مورد تعرض قرار دهد، زبان فارسی و خلقیات ملت را محقر جلوه دهد و ضمن ترویج اباحه‌گری، روح عزت ملی جوان ایرانی را نشانه رود، آیا باید در مقابل فعالیت‌های مخرب او، بی‌اعتنا بود؟

ایشان با اشاره به تحمل‌ناپذیری غربی‌ها درباره مسائلی نظیر حجاب و تعصب کور آنان درباره مردم برخی کشورها، افزودند: این‌ها نشانه‌هایی از تحمل پذیری غربی است که برخی‌ها ملت نجیب و با فرهنگ ایران را به آن ترغیب می‌کنند!

رهبر انقلاب خطاب به مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی که مستقیم یا غیر‌مستقیم به دولت مربوط می‌شوند، تاکید کردند: از هوچی‌گری رسانه‌های بیگانه و یا رسانه‌هایی که زبان بیگانه را در کام دارند نهراسید و رفتار خود را با آنها تنظیم نکنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از تشریح وظایف و مسئولیت‌های سنگین مسئولان دستگاه‌های فرهنگی، افزودند: نکته مهم‌ترِ حرف من در باب فرهنگ خطاب به جوانان مومن و انقلابی است که بصورت خود جوش و با اراده و ابتکار در سراسر کشور به فعالیت‌های فرهنگی مشغولند و کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.

ایشان به این جوانان تاکید کردند: عزیزان من کار را هر چه جدی‌تر ادامه دهید چراکه فعالیت‌های فرهنگی شما از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور ایفا کرده است.

رهبر انقلاب خطاب به مراجع فرهنگی از جمله علما، اساتید، روشنفکران انقلابی و هنرمندان متعهد نیز یک توصیه مهم داشتند: نگاه نقادانه خود را نسبت به اوضاع فرهنگی حفظ کنید و با منطق محکم و بیان روشن و صریح، به مسئولان تذکر دهید.

ایشان البته تاکید کردند: در این زمینه باید از تهمت زنی، جنجال آفرینی و تکفیر کاملا خودداری کرد و مجموعه انقلابی کشور اعم از جوانان مومن و بزرگان و نخبگان، با منطق محکم و نگاه نقادانه، نقاط ضعف را برخ ما مسئولین بکشند که این همان عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه فرهنگ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار