عمده‌ترین دلیل بزهکاری در نوجوانان

بزهکاری برخی از نوجوانان و جوانان صرفاً به دلیل ناراحتی‌های شدید و روانی آنان است.

مهرنوش استکانی‌زاده در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از نوجوانان غالباً در صورت فردی و گاهی به صورت گروهی به رفتارهای بزهکارانه روی می‌آورند به نوعی خورده فرهنگ بزهکاری وابسته می شوند، این گروه از نوجوانان ارتباط خود را با خانواده و مدرسه در هم می‌ریزند و به نفی موازین اخلاقی و قانونی می‌پردازند.

وی ادامه داد: وقتی یک نوجوان به نوعی از بزهکاری یا انحراف دچار می شود، تمایل او برای دست زدن به انواع دیگر بزهکاری یا انحراف بیشتر می‌شود به همین دلیل نوجوانان و جوانان دارای این مشکلات معمولاً فقط یک انحراف ندارند بلکه به انحرافات مانند اعتیاد و سرقت و غیره ... روی می‌آوردند.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: درمان بزهکاری در قدم اول مستلزم جدا نگه داشتن آنان از محیط آلوده و ارتباط با افراد نایاب است، بهبود پیدا کردن این افراد باعث تغییرات مثبت در عملکردهای مغزی این افراد شده و آنان را بتدریج به حالت عادی برمی‌گرداند و برای مرحله دوم درمان آماده می‌کند و در مرحله دوم باید به این نوجوانان کمک کرد تا در محیط طبیعی زندگی کنند و در اجتماعی پذیرفته شوند تا بتوانند در اجتماعی و خانواده فرد مفیدی واقع شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بزهکاری ، نوجوان ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار