بندرعباس/

راه اندازی تجهیزات ناوتکس در مجتمع بندری شهید رجائی

رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: تجهیزات ناوتکس در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC)در مجتمع بندری شهید رجائی نصب و راه اندازی شد ه است.

  
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس احمدزاده افزود: این تجهیزات برای افزایش ضریب ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی در تعطیلات نوروزی است.

ناوتکس نوعی خدمات مخابراتی است که برای کمک به ایمنی کشتی ها در دریا و ارسال پیام ها و اخطارهای دریایی به شناورها در منطقه مشخص شده با کمک ایستگاه های ساحلی صورت می گیرد .
وی تصریح کرد: پیام های این سیستم روی دو فرکانس ۵۱۸ کیلو هرتز (فرکانس بین المللی ) و ۴۹۰ کیلو هرتز ( فرکانس ملی ) ارسال و دریافت می شود که بر اساس یک برنامه زمانبندی، ارسال پیام ناوتکس هر چهار ساعت یکبار و در ۲۴ ساعت شش نوبت انجام می شود .
رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی گفت: تبادل اطلاعات درخصوص مناطق تحت عملیات تجسس و نجات و اطلاعات در مورد هرگونه حادثه دریائی ویا اعلام وضع عوا وتغییرات جوی از طریق سیستم ناوتکس صورت می گیرد.
احمد زاده افزود: این سیستم با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد ریال خریداری و در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان که در مجتمع بندری شهید رجایی قرار دارد، نصب و راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: این پیام ها بیشتر ماهیت محلی و منطقه‌ای دارد واز لحاظ محتوی مشابه اعلامیه دریانوردی است، با این تفاوت که از طریق ایستگاه های بین‌المللی مجاز تهیه و پخش می شوند.
احمد زاده افزود: این ایستگاه ها زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی که به عنوان متولی اصلی فعالیت های دریانوردی در کشور است فعالیت می کنند./س

 
برچسب ها: بندر ، رجایی ، مجتمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.