وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی از تلاش این کشور برای تداوم داشتن رابطه با اوکراین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی در نشست مجلس علیای این کشور که به منظور تصویب توافقی در زمینه الحاق کریمه و سواستوپل به فدراسیون روسیه تشکیل شده بود تاکید کرد اظهارات غرب درباره این مسئله توهین به ساکنان منطقه کریمه محسوب می شود و حقوق شهروندان این منطقه را نقض می کند.

سرگئی لاوروف گفت روسیه قبلا به اقدام غیر قانونی درباره اتحاد با کریمه متهم شده است و غرب از واژه الحاق در این زمینه استفاده می کند. من مایل هستم به همکاران غربی و افرادی که به صورت منظم با آنها در تماس هستم اعلام کنم آنها چه موقع باید از این اصطلاح استفاده کنند.

لاوروف گفت زمانی که از اصطلاح الحاق به صورت ناعادلانه استفاده می شود، من معتقدم که این توهینی به ساکنان شبه جزیره کریمه محسوب می شود که حقوق آنان را نقض می کند .

لاوروف همچنین گفت ما به دنبال قطع روابط با اوکراین نیستیم. ما باید در کنار هم به عنوان دو همسایه زندگی کنیم و روابط بین پارلمانی نقشی مثبت در آن دارد .

لاوروف درباره تحریم ها گفت گام برداشتن در راه روس ستیزی و منزوی کردن روسیه تلاشی بی نتیجه است .

لاوروف افزود اقدام آمریکا برای تحریم از عقل سلیم نشات نمی گیرد بلکه از عزم برای تنبیه ناشی می شود .

وی افزود آمریکا از این ابزار برای نشان دادن سلطه خود استفاده می کند اما من فکر می کنم بهتر است در موضوعات بین المللی از شیوه دیگری از جمله ظرفیت رسیدن به توافق و دفاع از عدالت استفاده کند .

در همین حال اتحادیه اروپا لحظاتی پیش تحریم های جدیدی علیه 12 مقام روسی از جمله معاون نخست وزیر روسیه و دو تن از دستیاران "ولادیمیر پوتین" وضع کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار