"شقایق نامه" و "ملکوت سکوت" از جمله آثار سید حسین حسینی شاعر ایرانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛  سید حسن حسینی شاعر در سال 1335 در محله سلسبیل تهران به دنیا آمد وی پس از اخذ مدرک دیپلم طبیعی و لیسانس تغذیه تحصیل خود را در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه داد.  
 
وی به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی تسلط داشت از سال 52 نوشتن و سرایش شعر را در مطبوعات قبل از انقلاب در خصوص مجله فردوسی آغاز کرد در سال 58 حوزه اندیشه و هنر اسلامی را به همراه محمدرضا حکیمی، رخ صفت تهرانی و آیت‌الله امامی کاشانی راه اندازی کرد.  
 
حسینی پس از اتمام دوره آموزشی سربازی مسئولیت رادیو ارتش را برعهده گرفت به دلیل طولانی شدن جنگ به حوزه هنری برگشت.  
 
حسینی در سال 66 به دلیل اختلاف با حوزه هنری به همراه جمعی از دوستانش از جمله قیصر امین‌پور استعفا داد و در سال 79 مجموعه کامل غزلیات بیدل دهلوی را که نزدیک به سه هزار بیت بود به صورت ضبط شده خواند.  
 
حوزه فعالیت‌های وی شعر، تحقیق، ترجمه و تالیف بود از آثار وی می‌توان هم صدا با خلق اسماعیل براده‌ها، بیدل، سپهری و سبک هندی، گنجسک و جبرئیل، مشت در نمای درشت، گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس نوش داروی طرح ژنریک و ظلم سنگ را نام برد.  
 
از دیگر آثار حسینی، شقایق نامه در ملکوت سکوت، از شرابه‌های روسری مادرم، سفرنامه گردباد، ترجمه حمام و روح گزیده آثار جبران خلیل جبران و نگاهی به خویش است.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار