انتظار 1 ساله چاپ و نشر 5 عنوان از کتاب‌های قرار گرفته در صف آثار خواهان اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوار بر افکاری احمد شاکری به سال 1393 منتقل می‌شود.

احمد شاکری، نویسنده فعال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرار گیری 5 عنوان از کتاب‌های خود در پشت کنکور ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: کتاب‌های چشم انتظار اخذ مجوز چاپ و نشر من را می توان با عناوینی چون انجمن مخفی، عریان در برابر باد، سبک تراز هوای طلق، آنک جنگ اینکه داستان و جستاری  بر اصطلاح شناسی و مبانی داستانی دفاع مقدس برشمرد.
 
به گفته شاکری کتاب های انجمن مخفی و عریان در برابر باد در فضاهای تاریخی ودفاع مقدس به نگارش در آمده‌اند.
 
وی اظهار داشت: در صورت اخذ مجوز برای این دو رمان، انتشارات سوره مهر مسئولیت چاپ و نشر آنها را بر عهده گرفته است.
 
شاکری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت ادبیات داستانی در سال 1392 گفت: علی‌القاعده حوزه ادبیات داستانی  هم همچون سایر حوزه‌های فعال در سطح کشور به واسطه شروع فعالیت دولت جدید تحت تاثیر تحولات قرار گرفته و در آینده هم  می گیرد.
 
وی تصریح  کرد: تجربه نشان داده که به لحاظ ماهیت ورود دولت به عرصه ادبیات تاثیر آغاز کار دولت بر حوزه ادبیات، داستان چندان عمیق نبوده زیرا بنده اصلی فعال در حوزه ادبیات داستانی به صورت مستقل کار خود را پیش می‌برد.
 
شاکری اظهار داشت: به طور مثال جریان‌های روشنفکری و ادبیات  متعهد به عنوان بدنه‌های اصلی فعال در حوزه ادبیات داستانی هرگز فعالیت‌های فکری و عملیشان را متوقف  نکرده‌اند.
 
وی افزود: البته تحلیل فعالیت مستقل بدنه اصلی  حوزه ادبیات داستانی تحلیل است که نباید نسبت به آن راضی بود.
 
این نویسنده اظهار داشت: نگاه کنونی بر ادبیات داستانی، نگاهی ناظر بر روساخت‌ها بوده که نمی‌توان سیاست پویایی مبتنی بر آن را شاهد بود.
 
 شاکری تصریح کرد: در جشنواره‌های ادبی سال 1392  رویکرد برخی از نویسندگان به مقوله روایت‌ها و داستان‌های تاریخی همچون آثاری چون قدیس و نامیرا مشهود بود.
 
 وی خاطر نشان کرد: رویکرد تاریخی مشاهده شده در جشنواره‌های ادبی سال 1392 به نظر معلول علت‌های متعددی چون اقبال جامعه  به روایت‌های تاریخی، حمایت‌های انجام شده از روایت‌های داستانی و موضوعات خاص و فضای فرهنگی کشور با تمایل به ائمه معصومین و پیامبر اکرم است.
 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار