ادبیات در فروردین ماه سال گذشته علاوه بر جان به دربردن از لبه تیز چاقو، «پابلو نرودا» را نبش قبر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ آنچه در اولین ماه از سال ۱۳۹۲ موجبات تعجب همگان را فراهم کرد، اعلام خبر مجوز نداشتن کتاب «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» دقیقا پس از رسانه‌ای شدن کتابی بود که قرار بر نگارش آن با عنوان نام سال گذاشته شده بود.  
 
بنابراین گزارش، از وقایع مهم دیگر ادبیات ایران و جهان در سال گذشته می‌توان به نگارش کتابی ویژه کودکان توسط (جیم کری) بازیگر نام آشنای سینمای جهان، اظهارنظر (سیدمحمد حسینی) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم درباره کاهش بودجه نشر و فاش شدن اسرار دادگاه (حسنی مبارک) دیکتاتور مصر در نمایشگاه کتاب اسکندریه اشاره کرد.  
 
گفتنی است که نبش قبر (پابلو نرودا) با هدف پی بردن به علت مرگش، حمله یک فرد نا‌شناس به بنیاد (ژوزه ساراماگو) و از بین بردن چند تابلو با چاقوی این فرد در محوطه باز ساختمان از مهم‌ترین وقایع ادبی دیگر ایران و جهان در اولین ماه سال ۱۳۹۲به شمار می‌آید.  
 
لازم به ذکر است که رقابت کتاب (کلنل) محمود دولت آبادی با (هرتا مولر) نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات و خوردن چوب حراج بر شعر (وینستون چرچیل) نخست وزیر پیشین انگلیس نمونه دیگری از اخبار مهم ادبی ایران و جهان در اولین ماه سال گذشته است.  
 
خاطرنشان می‌شود که همچنین در فروردین ماه سال ۱۳۹۲، لایه جدید قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تدوین شده و پای قاطینگا و پاتینگای فیتیله‌ای به ادبیات کودک باز شد.

انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.