شهرجديد سهند در آينده اي نه چندان دور به جايگاهي الهام بخش در بعد شهرسازي نوين و قطب گردشگري در سطح استان و حتي كشور بدل گردد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران فعاليت مربوط به طرح شهرجديد سهند از اول بهمن ماه 1366 آغاز و شخص حقيقي منتخب از طرف وزارت راه و شهرسازي تحت عنوان مجري طرح تا قبل از تاريخ 9 آذرماه 1370 مسئول اجراي طرح بوده و در تاريخ 9 آذرماه 1370 شركت عمران شهرجديدسهند بصورت دولتي و سهامي به ثبت رسيده وزير مجموعه شركت مادر تخصصي شهرهاي جديد ايران است .

براساس اين گزارش شركت عمران شهرجديدسهند با هدف جلب ، جذب و سكونت قشر متوسط وفرهيخته منطقه و از طرفي اختصاص بخشهايي از اراضي آماده سازي به متخصصين و نيز اطباء سعي در ارتقاء سطح اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي شهر دارد .

براساس اين گزارش آمار مجموع سرمايه گذاري هاي انجام شده در اين شهر جديدسهند نشان ميدهد كه پتانسيل ها و امكانات ويژه اي براي صاحبان حرفه و سرمايه نهفته است كه در طول اين مدت ا زمنابع موجود بهره گيري نموده و همچنين فرصتهاي مناسبي را براي ساير افرادي كه تمايل به سرمايه گذاري منطقي دارند فراهم ميباشد .

اين گزارش مي افزايد :به منظور سامان بخشيدن به جمعيت رو به رشد شهرتبريز و ايجاد اشتغال و نظام اسكان شهرجديدسهند در استان آذربايجانشرقي در فاصله 20 كيلومتري جنوبغربي تبريز در بهمن ماه 1366 مكانيابي و در آبان ماه 1369 به تصويب شورايعالي معماري و شهرسازي رسيد.

همچنين اين شهر بطور اصولي و از پيش فكر شده و براساس فرايندي آگاهانه ايجاد شده است .با توجه به استقبال گسترده از سكونت در شهرجديدسهند و با عنايت به ساخت و سازهاي اصولي انجام يافته و بررسيهاي مفصل كارشناسي از طريق مشاوران ذيصلاح شهرسازي در قالب تجديد نظر در طرح جامع مصوب و با عنايت به احداث واحدهاي مسكوني مسكن مهر ، جمعيتي را تاسقف 500 هزار نفر رقم خواهد زد .

براساس اين گزارش وجه تمايز شهرجديدسهند با ديگر شهرهاي جديد ايران طراحي و اجراي كريدورهاي پياده در طول محلات ميباشد،بطوريكه انتهاي خيابانهاي مشرف به قطعات مسكوني به اين كريدورهاي پياده ختم ميشوند و در مجاورت اين كريدورها مراكر تجاري ، خدماتي آموزشي ،مذهبي ، تفريحي و... وجود دارد كه امكان دسترسي اهالي و ساكنا ن را به مراكز يادشده بدون مواجهه با وسائط نقليه ميسر و آسان ميگرداند در ضمن با طراحي زيبا و ايجاد فضايهاي سبز كريدورهاي پياده را به محل امن براي تفريح و سپري نمودن اوقات فراغت ساكنين تبديل شده است .

استقرار دانشگاه صنعتي سهند و مركز تحقيقاتي سهند در اين شهرجديد اسكان جمعيت را تسريع و بستر مناسبي را براي سرمايه گذاري در بخشهاي مختلف فراهم نموده است .

با عنايت به افزايش جمعيت شهر ،‌بزرگراه تبريز –شهرجديدسهند و متصل شدن به قطار شهري تبريز با فراهم نمودن تسهيلات عمومي براي سفرهاي درون منطقه اي ،زمان جابجائي را براي ساكنان به حداقل رسانده و در نگرشهاي رواني –اجتماعي مردم نسبت به شهر تاثير مثبت خواهد داشت .

براساس اين گزارش يكي از سياستها و فعاليتهاي گسترده انجام شده در شهرجديدسهند اجراي طرح بزرگ مسكن مهر بوده كه شركت عمران شهرجديدسهند را در رتبه ممتاز كشوري قرار داده است . در اين راستا اجراي طرح مسكن مهر و حمايتهاي دولت از آن نوعي اميد ، نشاط و باور را بين مردم بوجود آورده است .واگذاري زمين رايگان ، اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ، تامين تاسيسات زيربنائي و كمك به ساخت فضاهاي روبنايي و استفاده از نيروي تخصصي و حرفه اي انبوه سازان مسكن در طرح مسكن مهر ، همگي نشان دهنده عزم راسخ دولت خدمتگزار براي اجراي طرح مسكن مهر است تا مسكن را از ليست دغدغه هاي مردم خارج نمايد.

همچنين شركت عمران شهرجديدسهند جهت ارج نهادن به سياست خطير و تاثير گذار دولت جمهوري اسلامي مبني بر مسكن دار نمودن اقشار فاقد مسكن جامعه گامهاي موثري بر داشته است .

براساس اين گزارش بطوريكه درشهرجديدسهند 35500 واحد مسكن مهر در قالب انبوه سازي،تعاوني و خود مالك در سايت هاي مختلف در حال احداث ميباشند كه تنها در سايت 54 هكتاري فاز 2 شهرتعداد 4203 واحد بدست احمدي نژاد در مرداد ماه سال 90 به بهره برداري رسيده و تحويل متقاضيان محترم شده است و تعداد 960 واحد ديگر در اين سايت در سه ماهه سال 91 به بهره برداري رسيده است و مابقي واحدها قرعه كشي آنها انجام شده و در سالهاي 91 و 92 تحويل متقاضيان محترم خواهد شد .

به ياري خداوند متعال ، دور از انتظار نخواهد بود شهرجديد سهند در آينده اي نه چندان دور به جايگاهي الهام بخش در بعد شهرسازي نوين و قطب گردشگري در سطح استان و حتي كشور بدل گردد .

براساس اين گزارش طرح مسكن مهر به عنوان يكي از سياستهاي دولت خدمتگزار در اواخر سال 1388 توسط شركت عمران شهرجديدسهند شروع شده است .

سهميه در نظر گرفته شده براي این شهر جديد براي سنوات 89 و 90 سي و پنج هزار و پانصد واحد بوده كه توسط انبوه ساز ان ، تعاونيهاي مسكن و خودمالكين در سايتهاي مختلف شهر در حال ساخت بوده كه به تشريح هر يك از آنها مي پردازيم؛

سايت 1321 فاز سه

در اين سايت 3525 واحد مسكن مهر در حال اجرا بوده و واحدهاي آن بين متقاضيان قرعه كشي شده و در شهريور ماه سال 91 به متقاضيان تحويل داده خواهد شد .شبكه هاي آب و فاضلاب ،برق ،گاز و مخابرات در اين سایت اجرا گرديده است .

سايت 1322 فاز سه

همچنين در اين سايت 4522 واحد مسكن مهر در حال ساخت ميباشد كه 1750 واحد آنها توسط تعاونيهاي مسكن و بقيه به علت مشكلات موجود در تعاونيها از آنان اخذ و توسط انبوه سازان در حال اجراست .طبق برنامه زمانبندي موجود واحدهاي اين سايت بخشي در سه ماه دوم سال 91 و بقيه تا پايان سال تحويل متقاضيان خواهد شد.در حال حاضر شبكه هاي آب و فاضلاب ،برق ،گاز ومخابرات در حال اجرا ميباشد .

سايت 1323 فاز سه

در اين سايت 2763 واحد مسكن مهر در حال ساخت ميباشد .قرعه كشي واحدها گرديده است .واحدهاي اين سايت در سه ماهه سوم سال 91 به متقاضيان تحويل تحويل داده خواهد شد .در حال حاضر شبكه هاي آب و فاضلاب ،‌برق ، گاز و مخابرات در اين سايت در حال اجرا ميباشد .

سايت 1324 فاز سه

در اين سايت تعداد 2021 واحد مسكن مهر در حال اجرا بوده و واحدهاي آن تا پايان سال 91 به متقاضيان تحويل داده خواهد شد .

سايت 1325 فاز سه

در اين سايت 3667 واحد مسكن مهر در حال ساخت ميباشد .قرعه كشي واحدهاي آن صورت پذيرفته و واحدهاي آن بخشي در سه ماهه دوم 91 و مابقي در سه ماهه سوم و چهارم سال 91 به متقاضيان تحويل خواهد شد . در حال حاضر شبكه هاي آب و فاضلاب ، برق ،گاز و مخابرات در حال اجرا ميباشد .

سايت 54 هكتاري فاز 2

تعداد 4203 واحد مسكن مهر در مرداد ماه سال 90 بدست رياست محترم جمهوري افتتاح گرديده و 960 واحد نيز در سه ماهه اول سال 91 به بهره برداري رسيده است .

سايت 348 هكتاري فاز 4

براساس اين گزارش ظرفيت اين سايت حدود 15000 واحد بوده كه با عنايت به سهيمه 35500 واحدي مسكن مهر شهرجديدسهند در سنوات 89 و 90 حدود 10 هزار واحد به مسكن مهر اختصاص يافته و از اين تعداد بخشي تا پايان سال 91 و مابقي تا 6 ماهه اول سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.فعلاً‌ اين سايت فاقد شبكه هاي آب و فاضلاب ، برق ،گاز و مخابرات ميباشد .

برچسب ها: سهند ، گردشگری ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار