مدیر عامل بورس انرژی گفت: در دو سال گذشته استقبال خوبی از تابلوی سبز بورس انرژی شده است.

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از خردادماه سال گذشته با همکاری وزارت نیرو و ساتبا، تالار برق سبز را راه اندازی کردیم و در چهارچوب این تالار امکان معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر فراهم شد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: پیش از این نیروگاه‌ها در قالب قرارداد‌های خرید تضمینی با ساتبا مبادلات خود را پیش می‌بردند که در این راستا با توجه به منابع محدود بودجه‌ای معمولا وصول مطالبات دچار مشکل بود. ضمن اینکه در اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید دانش بنیان الزاماتی برای صنایع کشور جهت استفاده از برق تجدیدپذیر به تصویب رسیده بود که تالار سبز زمینه استفاده این الزامات را فراهم کرد.

نقوی می‌گوید: در دو سال گذشته استقبال خوبی از تابلوی سبز بورس انرژی شد و تاکنون تعداد ۴۸ نیروگاه را در بورس انرژی پذیرش کرده ایم تا به شکل مستقیم برق خود را عرضه و مشترکان هم به طور مستقیم برق مورد نیاز خود را می‌توانند خریداری کنند و دولت هم در سازکار قیمت‌گذاری و معاملات دخالتی ندارد.

او در خصوص آمار معاملات هم اظهار کرد: ۷ مهرماه  بیش از ۱۵۸ میلیون کیلووات برق سبز به ارزش بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بورس انرژی مورد معامله قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر حجمی ۱۶۳ درصد و به لحاظ ارزشی هم ۳۶۵ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار