برطبق برخی از بررسی ها، استعمال دخانیات به ویژه در صورتی که بیش از اندازه و مداوم باشد، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف نیز کاهش دهد.

محمدعلی معظمی مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عادات غذایی و رفتاری به طور مستقیم بر روی مغز انسان تاثیر می گذارند و حتی ممکن است موجب بروز عوارض و آسیب های مغزی نیز شوند.

وی با بیان اینکه برخی از عادات نامطلوب در زندگی موجب کاهش کارایی مغز شده است، تصریح کرد: یکی از عادات نامناسبی که تاثیر منفی بر روی مغز می گذارد، صبحانه نخوردن است که متاسفانه این موضوع بسیار شایع بوده و تا حد زیادی نگران کننده است.

معظمی افزود: البته پرخوری و مصرف بیش از اندازه مواد قندی نیز موجب کاهش کارایی مغز می شود.

وی با اشاره به تاثیرات مضر سیگار بر روی سیستم مغزی و عصبی، تاکید کرد: بر طبق برخی از بررسی ها، استعمال دخانیات به ویژه در صورتی که بیش از اندازه و مداوم باشد، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف نیز کاهش دهد.

معظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، کار کشیدن از مغز به هنگام بیماری، کاهش تفکرات مثبت، مشکلات و اختلالات مربوط به خواب به ویژه کمبود خواب و "استنشاق هوای آلوده" نیز می تواند بر روی مغز اثر منفی گذاشته و موجب کاهش کارایی مغز شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دخانیات ، مغز ، مواد قندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار