سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت:نتایج این همه پرسی را رسمیت نمی شناسیم و جداسازی کریمه از اوکراین را غیرقانونی می دانیم. . ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزرات امورخارجه آمریکا ، پساکی افزود:آنچه که وجود دارد این است که ما نتایج این همه پرسی را رسمیت نمی شناسیم و جداسازی کریمه از اوکراین را غیرقانونی می دانیم.

وی درباره تحریم روسیه هم گفت:این تنها آغاز است و پایان نیست.ما آماده وضع تحریم های جدید می شویم.بر اساس دستور اجرایی ما به قدرتی می رسیم که می توانیم با فراق بال بیشتر درباره افراد و نهادهایی که باید تحریم شوند،عمل کنیم.ما این موارد را بررسی و آماده کرده ایم.

پساکی گفت:جان کری وزیر خارجه با سرگئی لاوروف تمامی تلفنی داشته است.من اطلاعاتی درباره آن در اختیار ندارم و این تماس لحظاتی پیش از حضورم در اینجا انجام شده است و بیشتر بحث و بررسی مسائل موجود است.اجازه بدهید شفاف باشم پیامی که وزیر ارسال کرده است این بوده که اقدامات انجام شده غیرقانونی بوده است،آنها غیر قابل پذیرش هستند و ما آنها را نخواهیم پذیرفت و هزینه ها و عواقبی به همراه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود:به نظر ما ترکیبی از تحریم های سیاسی و اقتصادی می تواند ابزار موثری باشد.این تنها آغاز است و نه پایان وی در ادامه گفت:اینکه رهبر یک کشور را تحریم کنیم می تواند موردی فوق العاده و غیر معمول باشد.افرادی که تحریم شده اند، شما با بسیاری از آنها آشنایی دارید.آنها مقامات و افرادی هستند که با دولت ارتباط نزدیک دارند.ما در حال بررسی و آماده کردن تحریم های جدید هستیم و هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نکرده ایم.

وی درباره اوضاع ونزوئلا گفت:ما به دنبال روابط دو جانبه سازنده با ونزوئلا هستیم.اخراج سه دیپلمات ما و اظهارات مقامات این کشور بر ضد ما در هفته های اخیر سبب شده تا ما درباره تصمیم گیری های خود درنگ کنیم.ما از وجود یک میانجی بی طرف بین دولت و مخالفان حمایت می کنیم. این موضع ما و موضع جامعه بین المللی است.من نمی توانم پیش بینی برای آینده داشته باشم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : تعلیق کار هیئت‌های دیپلماتیک سوری در آمریکا به معنی قطع روابط دیپلماتیک نیست.

جین پساکی افزود : این بدان معنا نیست که ما روابط دیپلماتیکمان را قطع نموده‌ایم.

وی گفت : ما این مسأله را امری غیرقابل پذیرش می‌دانیم که افرادی از سوی نظام بشار اسد عهده دار کارهای دیپلماتیک و کنسولگری در ایالات متحده بشوند.

وی گفت : ما این افراد را به عنوان دیپلمات قبول نخواهیم کرد. شایان ذکر است وزارت خارجه آمریکا از دیپلمات های سوری خواسته است تا سرزمین آمریکا را ترک نمایند و سفارت و کنسولگری سوریه در آمریکا را تعطیل نموده است.

پیشتر دنیل روبن اشتاین نماینده ویژه آمریکا در سوریه اعلام کرده بود که واشنگتن از مقامات سوریه خواسته تا کار هیئت‌های دیپلماتیک خود را در ایالات متحده تعلیق نمایند . 

انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار