معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: طی طرحی از سوی وزارت بهداشت از اواخر فروردین ماه سال آینده دانشجویان سال آخر پرستاری به عنوان پرستار در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.

غضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران برای رفع کمبود نیروی پرستار در کشور دو برنامه ویژه داریم یکی اینکه باید یک سری استانداردهای مورد قبول در کشور تعریف کنیم به طوری که دقیقا تعریف شود که به ازای هر تخت بیمارستانی چه عداد پرستار نیاز است. 

وی با بیان اینکه بعد از تعیین این استاندارد طی چند سال باید ظرفیت پذیرش پرستاری را بالا ببریم افزود: از این طریق می‌توانیم مقدار قابل توجهی از نیازمان به پرستار در کشور را حل کنیم. 

میرزابیگی عنوان کرد: در همین راستا قرار است از اواخر فروردین طی یک طرح از توان گروه جوان دانشجویان مقطع کار‌شناسی سال آخر استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر هم دانشجویان سال آخر پرستاری در بیمارستان‌ها حضور دارند اما مسئولیتی به عنوان نیروی انسانی بر عهده آن‌ها وجود ندارد که با اجرای این طرح با پرداختی مناسب به این دانشجویان مسئولیت کاری داده می‌شود تا از این طریق کمبود نیروی پرستاری تا حد زیادی حل شود. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.