با کاهش تحریم‌های اقتصادی پای شرکت‌های اروپایی، به ایران باز می‌شود و حالا بهترین فرصت برای بهره بردن از مزایای آموزش استاندارد جهانی و جهش به سمت اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل برنامه‌ریزی امور فنآوری وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری با اشاره به اهمیت آموزش مدیران و بهره‌گیری از آموزش‏های مدیریتی در سطح جهانی گفت:دوره‌های آموزشی فراوانی در ایران وجود دارد اما آموزش به شیوه جهانی به ویژه در رشته‌هایی چون مدیریت و اقتصاد ضروری است چرا که مدیران به‌ خصوص مدیران اقتصادی نیاز دارند با آموختن شیوه‌های نوین مدیریت در فضای رقابتی آینده که به واسطه ورود شرکت‌های بین‌المللی به ایران ایجاد می‌شود، همچنان در بازار حضور مؤثر داشته باشند.

 با توجه به ضرورت بهره‌گیری از آموزش جهانی و به دنبال کاهش تحریم‌های اقتصادی، پای دانشگاه‌های معتبر جهانی نیز به ایران باز شده است. دانشگاه فنلاندی آلتو، یکی از اولین دانشگاه‌های معتبر اروپایی است که وارد ایران شده و در پاییز ۱۳۹۳ دوره آموزشی خود را آغاز می‌کند. 

یاسر کراچیان، مدیر آموزش مدیریت اجرایی دانشگاه آلتو با اشاره به این خبر می‌گوید:این نخستین بار است که یک دانشگاه اروپایی که دوره مدیریت اجرایی EMBA آن از سوی فایننشیال تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ دوره بر‌تر مدیریت اجرایی دنیا معرفی شده در ایران حضور یافته و مدرک کار‌شناسی ارشد خود را به دانشجویان ایرانی اعطا می‌کند. این دوره مختص مدیران ارشد ایرانی است و با حضور استادان بر‌تر بین‌المللی و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.


کراچیان به مزایای حضور دانشگاه‌هایی چون آلتو در ایران اشاره می‌کنددر سال‌های گذشته بسیاری از مدیران برای گذراندن دوره‌های مدیریتی به خارج از ایران سفر کرده‌اند چراکه دوره‌ای با این کیفیت درکشور وجود نداشت. اما فعالیت دانشگاه‌های اروپایی در ایران کمک می‌کند، مدیران برای استمرار درآموزش بدون اینکه از محل کسب‌وکار و خانواده خود دور شوند از مزایای این دوره بین‌المللی بهره بگیرند و هزینه‌های گزاف سفر و اقامت را نپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، تحریم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار