محور اصلی داستان بر استفاده از معما در دل یک درام شهری بنا شده است. به کارگیری شکل معمایی این امکان را فراهم می‌کند تا خصلت‌های مختلف شخصیت‌ها هنگام رویارویی با اتفاقات در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛

خلاصه داستان "اکباتان":

 البرز از زندان آزاد می‌شود و به سراغ زیور می‌رود تا از طریق او نشانی جدید خانه دریا را به دست آورد.

زیور به او می‌گوید ،که باید به سراغ سیدمرتضی برود و نشانی شخصی به نام اصلان را جست‌وجو کند تا به این واسطه بتواند دریا را ملاقات کند.

البرز از سیدمرتضی می‌شنود که اصلان یک بنگاه معاملات ملکی در شهرک اکباتان دارد و بر همین منوال می‌تواند ردپایی از دریا در آن‌جا پیدا کند.

البرز با تعقیب اصلان در شهرک اکباتان، بالاخره نشانی دریا را پیدا کرده و با او صحبت می‌کند و.....

درباره فیلمنامه: محور اصلی داستان بر استفاده از معما در دل یک درام شهری بنا شده است. به کارگیری شکل معمایی این امکان را فراهم می‌کند تا خصلت‌های مختلف شخصیت‌ها هنگام رویارویی با اتفاقات در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد و به‌تدریج خود را در مسیر اصلی ماجرا به نمایش بگذارد.

حضور سه شخصیت مرکزی در ساختمان قصه فیلمنامه نیز موقعیتی را پدید می‌آورد تا پیشرفت داستان به‌وسیله سه زاویه نگاه بیان شود، اما روند تشکیل پیوند‌های داستان برخلاف دارا بودن شکل معمایی خود، وضعیت پیچیده‌ای ندارند و شخصیت‌ها از استواری لازم برای اجرای اعمال خود در برابر رخداد‌های متعدد برخوردار نیستند.

منبع:فیلم نگار

انتهای پیام/
برچسب ها: داستان ، البرز ، معاملات ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار