درمانگران طب سنتی، حمام کردن با عصاره گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو را یک بار در هفته و به مدت سی دقیقه توصیه می‌کنند.

دکتر مریم ملکی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است در صورتیکه خانم‌های جوان از سنین ۲۵-۲۶ سالگی، ماساژ صورت را به شیوهٔ صحیح مداوم داشته باشند، می‌توانند از بروز چین و چروک جلوگیری کنند.

وی افزود: درمانگران شیوهٔ طبیعی درمان در مکتب چین‌، بخور درمانی را بهترین شیوه برای آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی می‌شناسند در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. 

دکتر ملکی تصریح کرد: بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌های سطحی و ایجاد لطافت پوست موثر است در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا سه بار از بخار آب آبرسانی، سطح پوست و پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کرد. 

 وی خاطر نشان کرد: آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول ها در مقابل پیری زودرس‌ پوست می‌شود. 


انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، بخور ، چروک ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.