رادار یدک کش خلیج فارس بدست 2 تن از متخصصان داخلی تعمیر شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران آبادان ؛ معاون فنی و نگهداری مجتمع بندری امام خمینی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در پی بروز مشکل در رادارباند اس(s) یدک کش خلیج فارس 2، پس از دو ماه تحقیق و بررسی و انجام امور تعمیراتی، این رادار توسط کارگروه متخصص واحد معاونت فنی و نگهداری تعمیر و راه اندازی شد.

بهروز آقایی افزود: رادارهای باند s از تجهیزات کمک ناوبری ویژه ای است که روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما نصب می شود تا بتواند اکو اهداف را در هر شرایط جوی دریافت و تضمین کننده عملیات های دریانوردی مطمئن باشد.

وی تصریح کرد: تمام رادار شناورهای ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از نوع باند ایکس (X ) بوده و تنها دو فروند از یدک کش های صبور 1و خلیج فارس 2 علاوه بر رادار باند ایکس دارای باند اس هستند که می توانند عملیات های دریانوردی فرامنطقه ای ایمن و مطابق با استانداردهای جهانی انجام دهند.

معاون فنی و نگهداری مجتمع بندری امام خمینی با اشاره به مزیت های این نوع رادار در قیاس با نوع ایکس گفت: برخلاف رادارهای باند x که از نوع متعارف است و امروزه روی تمام شناورها نصب می شود، رادارهای باند اس قادرند در شرایط جوی نامساعد( بارندگی، مه ، شرجی) با افت جذبی بسیار کم فعال بوده و برد بیشتری نسبت به نوع ایکس دارند.

آقایی افزود: در پیچیدگی خاص طراحی و ساخت رادارهای باند s می توان مهمترین عامل این وجه تمایز را توان خروجی بسیار بالای( با توان 30کیلو وات ) بیان کرد.



انتهای خبر/

برچسب ها: شناور ، بنادر ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.