با وجود تأکیدات و توصیه‌های مکرر مسئولان آموزشی کشور همواره شاهد تعطیلات زود هنگام مدارس به ویژه در شهر تهران هستیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، هر ساله با نزدیک شدن به سال نو و تکاپو و جنب و جوش بیشتر اقشار مختلف مردم برای استفاده از روز‌های باقی‌مانده سال و رونق بازار، گویی تعلیم و تربیت و فرایند یادگیری و با بهتر بگوئیم آموزش و پرورش رو به کسادی می رود و این مدارس هستند که زودتر به استقبال نوروز می‌روند.

موضوعی که هر ساله از سوی مدیران آموزشی کشور مطرح شده و حتی برای اجرا شدن آن از سیستم تنبیهی چون غیبت غیر موجه؛ دریافت نمره منفی استفاده میشود اما مسئله‌ای که همچنان طبل ناسازگاری بر آن زده می شود.

امسال نیز با وجود تأکیدات بسیار مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس تا ساعات پایانی روز 28 اسفند ماه این بار مدارس زودتر از همه جا به تعطیلات رفتند به طوری که از روزهای ابتدایی هفته‌ی جاری شاهد تعطیلی بسیاری از مدارس بودیم. شاهد این مدعا نیز بسته بدن درب برخی از مدارس و یا مشاهده دانش‌آموزان در فضایی خارج از محیط و ساعت آموزشی و در مکان‌های غیر است.

وقتی در مسئله به دقت نگاه می‌کنیم و علت آن را جویا می‌شویم با مدیران مدارس غیبت موجه یا غیر موجه دانش‌آموزان و تعطیل شدن فرایند آموزش و رسمی را مهمترین علت آن اعلام مکی‌کنند و یا حتی برخی دانش‌آموزان نبود معلم و یا خودمختاری حضور در مدرسه را شروع زودهنگام تعطیلات نوروزی خود  عنوان می‌کنند.

پیش از این مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بارها در گفتگو با خبرنگار ما مطرح  کرد: حضور همه‌ی معلمان و دانش‌آموزان تا پایان روز چهارشنبه 28 اسفندماه الزامی و هیچ مدیری اجازه‌ی تعطیلی مدرسه ‌ی خود را ندارد.

دانش آموزانی که قصد سفر زودتر از ایام نوروز دارند، والدین آنها می‌بایست حضوری اجازه‌ی لازم را از مدیر مدرسه بگیرند و در غیر این صورت عدم حضور دانش‌آموز غیبت غیر موجه تلقی می‌شود.
با همه‌ی این اوصاف جای بسی تأمل است که چرا هیچ یک از توصیه‌ها و تأکیدات باز هم به کار گرفته نمی‌شود و ساعت‌های با ارزش تحصیلی در راه بی‌تدبیری‌ها جا می‌ماند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تعطیلات ، مدارس ، اموزش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار