معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آماده سازی تکیه بیگلربیگی و بازنگری در چیدمان موزه های این تکیه برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی ، تکیه بیگلربیگی را یکی از تکایای قدیمی کشور واقع در محله فیض آباد شهر کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: این تکیه در بافت قدیمی شهر قرار داشته و در دوره قاجار توسط عبدالله خان ملقب به بیگلربیگی ساخته شده است.

به گفته مرادی بیستونی در یکی از تالارهای این تکیه که به حسینیه مشهور است، مراسم عزاداری ماه محرم برگزار می شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: این تکیه شامل چندین تالار است که یکی از تالارهای آن در سال 1382 به موزه خط و کتابت تبدیل شده است.

وی افزود: تالار دیگر این تکیه نیز به تنها موزه پارینه سنگی در خاورمیانه تبدیل شده که دوران مختلف تاریخی در این موزه به نمایش درآمده است.

مرادی بیستونی با بیان اینکه این تکیه همواره در طول سال آماده پذیرش گردشگران است، از آماده سازی این تکیه برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: بخش هایی از تکیه که نیاز به آماده سازی داشته آماده شده و نیز بازنگری در چیدمان موزه های این تکیه صورت گرفته است.

مرادی بیستونی ابراز امیدواری کرد: نوروز امسال بازدید خوبی از سوی گردشگران از این تکیه و موزه های آن به عمل آید./ش

برچسب ها: بازدید ، تکیه ، بیگلربیگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.