مديركل دامپزشكي استان خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام عید نوروز گفت: 114 اكيپ دامپزشكي بر سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی در ايام نوروز در استان خوزستان نظارت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛دكتر كناركوهي  تامين سلامت و بهداشت  گوشت مصرفي در جامعه را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دامپزشكي خواند و گفت: از آنجا كه در ايام پایانی سال استقبال مردم براي خريد اقلام ضروري از جمله گوشت بيشتر مي‌شود، لذا در راستاي پيشگيري از سوء‌ استفاده‌هاي احتمالي افراد سودجو طرح تشديد نظارت نوروزي اين اداره كل از تاريخ 29 اسفند ماه سال جاري آغاز و تا 15 فروردين ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.


کنارکوهی افزود: در طرح تشديد نظارت نوروزي امسال 114 اكيپ ثابت و سيار دامپزشكي در دو نوبت صبح و بعد از ظهر كار نظارت بر سلامت استحصال، حمل، بسته ‌بندي و توزيع انواع گوشت سفيد و قرمز در مراكز توليد، توزیع و عرضه فرآورده هاي خام  دامي را بر عهده دارند.


وی با بيان اينكه دامپزشكي همواره بر خريد گوشت قرمز از مراكز معتبر تاكيد كرده است، عنوان كرد: مردم در هنگام خريد گوشت از مراكز عرضه، به مهر و ليبل دامپزشكي موجود بر لاشه توجه كنند.


مديركل دامپزشكي استان خوزستان عنوان کرد: بر روي ليبل گوشت‌هاي بسته‌بندي شده علاوه بر نام شرکت باید تاريخ توليد و انقضاء، نوع گوشت و همچنين عنوان گوشت تازه كشتار روز و یا گوشت منجمد درج شده باشد.


دکتر کنارکوهی با بيان اينكه روزانه اكيپ هاي ستادي براي انجام هماهنگي‌هاي لازم و دريافت شكايات مردمي و نظارت بر عملكرد اكيپ‌هاي اجرائی در سطح استان فعال هستند، گفت: هم استاني ها ي عزيز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراكز عرضه فرآورده های خام دامی مي‌توانند مراتب را به شبكه هاي دامپزشكي شهرستان ها و یا اداره كل اطلاع دهند./ش
برچسب ها: نظارت ، 114 ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.