رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: طبق آخرین اعلام کنفدراسیون آسیا در لیگ قهرمانان آسیا از سال 2014 تا سال 2016 به مدت 3 سال 3 سهمیه خواهد بود.

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال در نشست مطبوعاتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس مقررات جدید AFC‌ایران برای سال اینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با سه تیم به صورت مستقیم و یک تیم به صورت غیرمستقیم و پلی‌آف حضور خواهد یافت. این قانون برای فصل‌های 2015 و 2016 است.
 
تاج در ادامه اضافه کرد: بر اساس مقررات جدید AFC لیگ‌های اول و دوم آسیا 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف خواهند داشت. لیگ‌های سوم و چهارم آسیا نیز دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف خواهند داشت سایر لیگ‌ها هم یک سهمیه مستقیم به همراه یک سهمیه پلی‌آف خواهند داشت.
 
رییس سازمان لیگ بیان کرد: زمان بزدید ناظران AFC 6 اردیبهشت مشخص خواهد شد تا ورزشگاه‌ها و امکانات تیم‌های ما را ارزیابی کنند. به نظرم لیگ برتر ما و ژاپن سقف آسیا را می‌گیرند. یعنی ما سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف را خواهیم گرفت.

بر این اساس تیم‌های اول و دوم جدول لیگ برتر و قهرمان جام حذفی که به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنند که همچنین تیم سوم لیگ برتر به پلی‌آف می‌رود.
 
قوانین اعمال شده توسط AFC دو ساله است و ما سعی می‌کنیم که با رایزنی‌های انجام شده این قوانین را تغییر دهیم.

وی در خصوص مالیات بازیکنان اظهار داشت: همه‌ی باشگاه‌ها موظف هستند مالیات رو پرداخت کنند و این وظیفه بر عهده‌ی خود بازیکنان می‌باشد.
 
وی در خصوص هزینه‌هایی که در لیگ می‌شود افزود: سقف هزینه‌ها باید کاهش پیدا کند، دستگاه‌های نظارتی فعالیت دارند تا همه‌ی باشگاه‌ها سقف رو رعایت کنند، ما سقف بودجه داریم و بیشتر از بودجه نمی‌توانیم هزینه کنیم.
 
وی در خصوص پیشنهاد تشکیل مراجع قضایی برای ورزشکاران گفت: همه‌ی مشاغل برای خود دادگاه دارند که در آن جا به تخلفات آن‌ها رسیدگی می‌شود ما هم پیشنهاد دادیم تا برای ورزش و ورزشکاران چنین مجمع قضایی تشکیل شود تا به تخلفات از قبیل تبانی و رشوه‌خواری رسیدگی شود و این مسائل در سطح جامعه و رسانه منتشر نشود و فضایی جامعه رو هم در بر نگیرد.
 
وی در خصوص ساعت و روز بازی استقلال که مصادف با چهارشنبه سوری با این سنت ایرانیان تداخل دارد افزود: ما از AFC‌ تقاضا کردیم اما آن‌ها با این درخواست مخالفت کردند و فکر می کنم استقلالی‌ها با ساعت بازی هم مشکلی نداشته باشند و فکر می‌کنم اتفاق خاصی هم نیفتد و بازی به خوبی برگزار شود.
 
وی در خصوص تمرینات لیگ و اضافه یا کم نشدن سهمیه‌ها افزود: تمرینات لیگ برتر تغییری نکرده است، از هفته‌ی آینده تیم‌های اول و دوم آسیا سهمیه‌هاشون 3 تا و نصفی و تیم‌های سوم و چهارم از 3 تا به 2 تا تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار