عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با همایش، بیانیه و.... نمی‌شود مشکلات فرهنگی را حل کرد بلکه عزم جدی برای رفع مشکلات فرهنگی نیاز است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به اولویت‌های حوزه فرهنگی در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: مسئله فرهنگ یک موضوع پیچیده بوده و در یک شرایط کاملا نگران کننده قرار دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود چندین بار به این موضوع اشاره کردند و باید توجه داشت مسائل فرهنگی با اقدامات سطحی و نمایشی قابل حل نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:‌‌ همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسائل فرهنگی همانند مسائل اقتصادی نیست که صرفا با پرداخت یارانه یا سبد کالا بتوان آن را جمع کرد بلکه موضوع حساسی است که باید با دقت آن را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل فرهنگی را با قانون نمی‌شود حل کرد چرا که قانون بخشی از اجرای مسائل فرهنگی است بلکه باید فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده مشهد و کلات اظهار داشت: اگر جنس مسائل فرهنگی را بشناسیم عزم گسترده‌ای می‌خواهد تا مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

رئیس کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه عزم رفع مشکلات فرهنگی در مسئولان آن گونه که باید وجود ندارد.

پژمان‌فر تاکید کرد: نباید مشکلات فرهنگی را با ارائه بیانیه و همایش و.... حل کرد بلکه مشکل فرهنگی جریان گسترده‌ای می‌خواهد که باید در همه ابعاد به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی هر کدام مسئولیتی را در راستای حل مشکلات فرهنگی دارند و باید به آن توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید نهادهای فرهنگی که اقدامات موثری در کشور دارند مورد حمایت قرار گیرند.

پژمان‌فر در پایان گفت: باید مسائل فرهنگی را جدی گرفت و در راستای رفع مشکلات این حوزه تلاش کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوزه ، فرهنگ ، همایش ، بیانیه ، عزم ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار