نیروهای عراقی چندین مقر اصلی تروریستها را در استان "دیاله" منهدم کردند و کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق نیز خواستار عملیات پیش دستانه در بغداد برای خشک کردن ریشه‌های تروریسم در بغداد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا)، نیروهای عراقی چندین مقر اصلی تروریستها را در استان "دیاله" منهدم کردند و کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق نیز خواستار عملیات پیش دستانه در بغداد برای خشک کردن ریشه  های تروریسم در بغداد شد.

 نیروهای ارتش و امنیت عراق به جنگ خود با تروریسم در سراسر این کشور ادامه می‌دهند و در چند روز گذشته توانسته‌اند بیشتر مخفی گاه های مورد استفاده اعضای گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) را در کوههای حمرین در استان دیاله منهدم کنند.

"صادق الحسینی" رئیس کمیسیون امنیت در شورای استان دیاله گفت: عملیات پیش دستانه نیروهای عراقی در هفته های گذشته به مخفیگاه‌های داعش در حمرین باعث شده است این شبکه تروریستی همه قرارگاههای اصلی خودش را از دست بدهد. 

الحسینی گفت غارهایی که داعش در کوههای حمرین از آنها استفاده می‌کردند توسط نیروهای امنیتی منهدم شده است.
وی افزود: اوضاع امنیتی در استان دیاله پس از عملیات امنیتی به صورت چشمگیری بهبود یافته است.

الحسینی تصریح کرد عملیات پیشدستانه نیروهای امنیتی تا انتخابات آینده پارلمانی ادامه خواهد یافت تا امنیت انتخابات تأمین شود.
اعضای داعش پس از حمله نیروهای امنیتی عراقی به قرارگاههای اصلی آنها در شهرهای استان دیاله و شکست داعش در کنترل بر برخی مناطق به کوههای حمرین پناه برده بودند.

از طرف دیگر کمیسیون امنیت و دفاع از فرماندهی عملیات بغداد خواست به عناصر داعش در محله های بغداد حملات پیشدستانه کند.
این کمیسیون بر لزوم تلاش برای نوسازی طرحهای امنیتی تأکید کرد.

اسکندر وتوت از اعضای این کمیسیون گفت ادامه اقدامات تروریستی داعش به مردم بی‌دفاع ایجاب می کند علیه داعش عملیات پیشدستانه صورت گیرد و به منابع این گروههای جنایتکار حمله شود. 

وی تصریح کرد طرحهای متعارف تا زمانیکه همراه با عملیات ویژه نباشد سودی نخواهد داشت. نیروهای ارتش عراق دیروز موفق شدند شماری از تروریستها از جمله یکی از سرکرده های داعش به نام ابو انس سوری را در شمال بغداد بکشند.
نیروهای ارتش همچنین دو اردوگاه داعش را در غرب تکریت منهدم کردند. 

از طرف دیگر پایگاه اینترنتی وزارت کشور عراق اعلام کرد اداره پلیس شهر واسط 25 تروریست را دستگیر کرده است که شماری از آنها در ارتباط با قضایای تروریستی تحت تعقیب بودند. 

وزارت کشور عراق به نقل از مقر عملیات مشترک در شهر فلوجه در جنوب شرقی شهر الرمادی در بیانیه ای اعلام کرد نیروهایی از تیپ واکنش سریع  توانستند چهار فرد مسلح عضو داعش را بکشند و یک دستگاه خودروی تروریستها را در شهر فلوجه منهدم کنند.

نیروهای عراقی از حدود سه ماه پیش در حال عملیات گسترده در استان الانبار و مناطق اطراف بغداد و استانهای نینوا ، صلاح  الدین ، کرکوک و بابل است تا تروریستها را نابود و آنها را ریشه کن کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، انهدام ، مقر ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار