از بیش از 640 روستای گردشگری در کشور سهم استان فارس 46 روستا است که از توانمندی و قابلیت جذب گردشگری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: روستای مارگون در کنارابشار مارگون شهرستان سپیدان از جمله روستاهای گردشگری درفارس است که در نوروز پارسال بیش از 150 هزار نفر از ان دیدن کردند.

 عنایت الله پولاد کارشناس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سپیدان گفت: بافت سنتی روستا ،استفاده مردم روستا از پوشاک محلی ،بازیهای محلی،صنایع دستی روستا شامل انواع قالی، گلیم و جاجیم و غذاهای محلی مانند آش کشک و شوربای محلی از جاذبه های موثر در جذب گردشگران به این روستا بوده است.

وی افزود: وجود زیر ساختها، امکانات رفاهی و راههای دسترسی به روستای هدف گردشگری مارگون از دستاوردهای خوب طرح گردشگری روستایی در این منطقه بوده که در جذب بیشتر گردشگر و رونق اقتصادی این منطقه نقش داشته است.

 به منظور توسعه فعالیت های گردشگری در روستاها و ضرورت تقویت زیر ساختهای عمومی، کمیته راهبردی گردشگری روستایی و عشایری در سال 85 در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشکیل شد.

 این کمیته با توجه به وجود قابلیت های فراوان گردشگری در روستاهای مختلف کشور به رفاه اجتماعی وتوسعه فعالیت های اقتصادی و خدماتی در مناطق مختلف می پردازد. با برنامه ریزی های صورت گرفته در این کمیته قرار است تعداد روستاهای گردشگری در کشور از چهارصدو شصت و چهار مورد به بیش از هزار روستا افرایش یابد روستاهای هدف گردشگری، بر اساس شاخص‌هایی مانند شناخته شدن انها به عنوان یکی از مقاصد گردشگری، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، میزان مسافت روستا تا قطب‌های جمعیتی، میزان گردشگرپذیری در فصول مختلف و وجود خدمات عمومی و رفاهی انتخاب می شوند.

 الزاماتی مانند مطالعات راهبردی گردشگری، داشتن طرح هادی، وجود زیرساخت هایی مانند آب، برق و تلفن، جمعیت بالای پنجاه خانوار، کیفیت راه دسترسی و عرصه قابل تملک نیز در انتخاب این روستاها موثر هستند .

انتهای پیام/

برچسب ها: روستا ، گردشگری ، جذب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.