عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه صنعت و معادن مسائل و موارد خوبی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم که مطمئنا در بودجه سال 93 در حوزه اشتغال، رشد اقتصادی و پرهیز از تورم فزاینده تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

کمال‌الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد کمیسیون متبوعش در سال 92 گفت: اوایل سال گذشته کمیسیون صنایع و معادن دغدغه‌اش عدم افزایش قیمت خودروها بود، با توجه به این که افزایش قیمت خودرو را داشته‌ایم چندین جلسه با وزیر وقت و صاحبان صنایع برگزار شد تا بتوانیم از این موضوع جلوگیری به عمل آوریم.
 
وی ادامه داد: بعد از موفقیت دولت جدید، تعاملاتی در مورد همکاری بیشتر با تیم اقتصادی دولت جهت اجرای کامل قانون بهبود محیط کسب و کار داشتیم که در دولت قبل این مسئله محق نشده و باعث شده بود که صنایع اشتغال‌زا با دولت همکاری نداشته باشند اما دولت یازدهم این مسائل را اجرا کرد.
 
پیرموذن تصریح کرد: کمیسیون قرار است در قالب اقتصاد مقاومتی کارگروهی را تشکیل دهد تا در اجرایی کردن سیاست‌های رهبری و نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی در صنایع بتوانیم عملکرد مثبتی را ارائه دهیم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: هم چنین در سال 92 به شرح وظایف سازمان استاندارد و حوزه تعاونی‌ها و وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی پرداخته شد.
 
وی تاکید کرد: بهترین کار کمیسیون صنایع، دفاع از قانون هدفمندی یارانه‌ها در صحن علنی مجلس بود که منجر به رای آوردن آن در صحن شد و این مسئله پلی است برای تامین نیازهای صنعت بدین صورت که سه بخش حمل و نقل عمومی و محیط زیست، بخش سلامت و صنعت از این مسئله بهره‌مند می‌شوند.
 
پیرموذن گفت: مسائل مطرح شده مواردی بود که به صورت خلاصه توسط کمیسیون صنایع و معادن به سرانجام رسید اما شایان ذکر است کارگروه‌ها نیز وظایف خود را انجام دادند کارگروه‌های پتروشیمی، صنعت، ارتباطات و معادن که هر کدام به نوبه خود نقش موثری در حوزه‌های خود داشتند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت و معادن مسائل و موارد خوبی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم که مطمئنا در بودجه سال 93 در حوزه اشتغال، رشد اقتصادی و پرهیز از تورم فزاینده تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار