دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به سالگرد شهادت صدها تن در بمباران شيميايي حلبچه گفت: خانم اشتون بايد پاسخ دهد آن زمان كه مردم ايران و عراق با بمب‌هاي شيميايي اهدايي از برخي كشورهاي اتحاديه اروپا به فجيع‌ترين شكل ممكن به شهادت مي‌رسيدند، كجا بودند؟

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبی‌حبیبی" در نشست پایانی سال 92 دبيران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قيام 9 دي و پاسخ قاطع مردم به اهالی فتنه و سران آن، اظهار داشت: آن‌ءها اميدي در داخل ندارند لذا همه اميد آن‌ها به بيگانگان است، حمايت اوباما، اتحاديه اروپا و اخيراً دبير كل سازمان ملل از اهل فتنه به قدري رسوا است كه يك نفرت عمومي در مردم پديد آمده است.
 
حبیبی بیان داشت: از اين رسواتر نمي‌شود كه اهل فتنه در داخل يك سفارت خارجي با اجانب ارتباط برقرار كنند و از آن‌ها براي براندازي نظام استمداد بطلبند، آنچه براي ما سئوال است اين است كه چرا توضيح كافي از طرف دستگاه‌هاي ذيربط داده نمي‌شود.
 
وي افزود: اكنون دستور كار غرب انسجام بخشيدن، توانمندسازي مصونيت بخشي و بالاخره تأمين كمك‌هاي مالي به مخالفان نظام است، آن‌ها اين كار را در پوشش دفاع از حقوق بشر انجام مي‌دهند ما نبايد در اين دام بيفتيم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد شهادت صدها تن در بمباران شيميايي حلبچه خاطر نشان کرد: خانم اشتون بايد پاسخ دهد آن زمان كه مردم ايران و عراق با بمب‌هاي شيميايي اهدايي از برخي كشورهاي اتحاديه اروپا به فجيع‌ترين شكل ممكن به شهادت مي‌رسيدند، كجا بودند؟ خانم اشتون هنگامي كه منافقين چند هزار نفر از مردم كوچه و بازار در اين مملكت را به خاك و خون كشيدند وبا بمب و گلوله ترور كردند،كجا بودند؟ اين ننگ نيست كه نماينده منافقين مي‌رود در پارلمان اروپا عليه ملت ايران سخن مي‌گويد و خانم اشتون هم از آن حمايت مي‌كند و غرب وقيحانه نام سازمان منحوس آنان را از فهرست تروريست‌ها خارج مي‌كند.
 
وي ادامه داد: دبير كل سازمان ملل به اعدام‌ها در ايران اعتراض مي‌كند، اگر در ايران قاچاقچيان مواد مخدر را اعدام نكنيم اروپا زير فشار دود افيون و مواد مخدر دفن مي‌شود، كساني كه در ايران مرتكب قتل نفس شده‌اند و ده‌ها تن راكشته‌اند، چگونه حكم قصاص را در مورد آن‌ها انجام ندهيم؛ بنابراین دبير كل سازمان ملل بايد به حقوق كشورها توجه كند چراکه هر كشوري حق دارد  مطابق قوانين خويش مجرمان را توسط قوه قضائيه مجازات كند و اين ربطي به اتحاديه اروپا و آمريكا ندارد.
 
وي با بیان اینکه اظهارات بان كي مون و رفتار خانم اشتون نقض حاكميت ملي و مداخله در امور داخلي كشورمان است، افزود: از رئيس جمهور مي‌خواهيم كه موضع گيري قاطع و طبق قوانين بين‌الملل داشته باشد، رئيس جمهور سوگند خورده است از استقلال كشور دفاع كند و جلوي مداخلات اجانب را بگيرد.
 
حبیبی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: دولت بودجه سال 92 را در آذر ماه همين سال به مجلس برد، سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در اسفند همين سال به روساي قوا ابلاغ شد، بنظر ما دولت بايد اعداد و ارقام بودجه را بر اساس اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تصحيح كند.
 
وی بیان داشت: اگر بگوييم اين اعداد و ارقام منطبق بر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است حرف درستي نيست چون ابلاغ آن بعد از تصويب بودجه بوده است، اگر هم بگوييم اين سياست‌ها ربطي به اعداد و ارقام بودجه ندارد، اين هم به وضوح روشن است، حرف درستي نيست، لذا دولت و مجلس در اولين فرصت بايد در خصوص اصلاح بودجه 93 بر اساس اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اقدام نمايند، اگر دولت پا پيش نهاد «لايحه» نياز است اگر مجلس اقدام نمايد «طرح» احتياج است. بايد ديد كداميك به اين نياز سريعتر پاسخ خواهند داد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنين به گراني‌هاي فزاينده اشاره كرد و اظهار داشت: مردمي كه امروزها به بازار مي‌روند تورم و گراني را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس مي‌كنند، مسئولان دولتي همواره از مهار تورم خبر مي‌دهند اما مردم آنچنان كه بايد آن را احساس نمي‌كنند.
 
وي ادامه داد: مردم از مسئولان گلايه دارند، نظارت بر قيمت‌ها دقيق نيست اگر با همين شيب وارد سال آينده و اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بشويم بعيد است دولت بتواند توفيقي در كنترل بازار داشته باشد، اكنون ركود در توليد، ملموس است؛ سال آينده با اجراي فاز دوم قانون هدفنمدي يارانه‌ها علاوه بر ركود، تورم هم خواهيم داشت دولت بايد در اين مورد تدبير كند. دولت در حوزه اقتصاد سال آينده گامها را بايد محكم بردارد.
 
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرين تحولات اوكراين و روسيه گفت: مسئله اوكراين موضوع مهمي است، اجماع دولت‌هاي قدرتمند را به هم ريخته است ما آن را در مذاكرات هسته‌اي حس مي‌كنيم؛ دولت بايد از اين فرصت خوب استفاده كند، موضوع مداخله آمريكا و اروپا در اوكراين يك رسوايي است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: آن‌ها يك دولت قانوني را سرنگون كردند و نمي‌خواهند تبعات آن را بپذيرند، اولين نتيجه آن تجزيه اوكراين است كه به نظر مي‌رسد اجتناب ناپذير است و مقصر اصلي آن دولتهاي غربي هستند كه با دخالت در امور داخلي اوكراين كودتا كردند.
 
ويبا اشاره به بحران سوريه خاطر نشان کرد: يكسال ديگر گذشت، تروريست‌ها با حمايت غرب، كاري نتوانستند بكنند، در سوريه يك حكومت قانوني با رأي مردم سركار است و غرب نمي‌تواند با بمب و موشك اهدايي به تروريست‌ها آن را سرنگون كند، ناكامي غرب و رژيم صهيونيستي بخوبي مشهود است.
 
حبيبي همچنین با گراميداشت ايام فاطميه گفت: به حول وقوه الهي يك انقلاب فاطمي در سراسر جهان اسلام برپاست و بزودي مستكبران به خاك مذلت خواهند افتاد.
 
وي با اشاره به اينكه سالگرد وفات حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد احمد خميني را در پيش داريم، اظهار داشت: حاج سيد احمد خميني(ره) نماد واقعي و حقيقي تبعيت ازولايت فقيه است، او هم در زمان امام (ره) و هم در زمان "مقام معظم رهبري" پاسدار صادق حريم ولايت بود، خداوند او را با اجداد طاهرينش محشور فرمايد.
 
حبيبي در مورد فعاليت حزب در سال 92 اظهار داشت: حزب با داشتن چشم‌انداز 15 ساله و خط‌مشي سه ساله‌اي كه با تصويب كنگره حزب در حال اجرا دارد برنامه‌هاي سال 92 را در حدّ ظرفيت و مقدورات انجام داده است؛ تشكيل هفته‌اي يكبار جلسه شوراي مركزي، شوراي معاونت‌هاي مركز، شوراي مديران استاني و شهرستاني، موضع‌گيري هفتگي به طور منظم و تشكيل اجلاس دبيران استانها و شهرستان‌ها قسمتي از افعال حزبي است كه بحمداله در سال 92 صورت گرفته است.
 
وی افزود: ما اميدواريم اصولاً موضوع گسترش و تعميق تحزب در كشور در سال 93 مورد توجه بيشتر مردم و مسئولين باشد. در سال 92 تذكرات فراواني راجع به برنامه و بودجه سال 93 به دولت و مجلس داده شد كه متأسفانه به قسمت اصلي آن كه اجراي ماده 53 قانون اساسي است توجه لازم مبذول نشد.
 
حبيبي بیان داشت: در سال 92 شاهد ارتحال مرحوم استاد عسگراولادي، مرحوم استاد پرورش و مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حيدري و برخي از برادران و خواهران اثرگذار در استان‌هاي كشور بوديم كه دعا مي‌كنيم خداوند قادر متعال آنها را با ائمه اطهار عليهم السلام محشور فرمايد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان با تبريك آغاز سال 1393 براي مردم و مسئولان انقلاب اسلامي و كشور آرزوي برخورداري از توفيقات الهي روزافزون کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار