زنجان/

لزوم پاسداشت آيين هاي اصیل نوروزی

آيين‌هاي كهن ملي بايد در چارچوب مذهب صيانت و تقويت شود و ترويج يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ شهردار زنجان با اشاره به ضرورت پاسداشت آيين‌هاي ملي مذهبي از سوي مردم و مسئولان گفت : نوروز يك پديده فرهنگي و آيين باستاني ايرانيان است كه بايد با گراميداشتش به آن باليد.

امین افزود: قرن‌هاست آيين هاي ملي مذهبي در فراز و فرود حوادث با اشتياق فراوان مردم برگزار مي شود.

شهردار زنجان ضمن ابراز تاسف از كمرنگ شدن آيين هاي اصيل نوروز ابراز كرد: متاسفانه با گذر زمان آيين‌هاي اصيل نوروز كمرنگ شده اند.

امین با اشاره به نحوه چيدمان سفره هاي هفت سين امروزي ادامه داد : اين روزها به جاي آن كه هفت سين واقعي كه هر يك نماد تفكر و اعتقادي ديرين است در سفره ها خودنمايي كنند ابزار و لوازم مصنوعي ابراز وجود مي كنند.

وی با بيان اينكه نوروز تنها آييني است كه چهارشنبه سوري به استقبال آن مي رود و سيزده بدر به بدرقه اش تاكيد كرد: نوروز جايگاه ويژه اي نزد ايرانيان دارد و شهرداري ها به عنوان نهادهايي كه نقش بسزايي در اجرا و تقويت امور فرهنگي دارند در صيانت از اين آداب و رسوم كهن نقش بسزايي دارند.

شهردار زنجان با تاكيد بر لزوم تبيين فلسفه آيين هاي باستاني ملي و مذهبي براي شهروندان ادامه داد : بايد اين آيين ها را واقعي تر، ناب تر و با اصالت تر برگزار و براي نسل هاي آينده صيانت كنيم.

وي خاطر نشان كرد: آيين‌هاي كهن ملي بايد در چارچوب مذهب صيانت و تقويت شود و ترويج يابد./ش





برچسب ها: پاسداشت ، آیین ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.