جانبازان اعصاب و روان را مي گويم که سال ها پيش و در روزگاري که بسياري از هموطنان شان، آرامش و آسايش حضور در کنار خانواده را به حضور در جبهه هاي جنگ ترجيح دادند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فکرش را هم نمي کردم که به اين سادگي در جمع شان حاضر شوم و با آن ها به گفت و گو بنشينم. احساسم اين بود که همنشين شدن با آن ها کاري دشوار و فضاي زندگي آن ها هم فضاي بسيار متفاوتي است، اما صبح ديروز اين ديدار رقم خورد و همه تصورات قبلي ام رنگ باخت. وارد اتاق آنان شدم، در کنارشان نشستم و با آن ها گفت و گو کردم.

جانبازان اعصاب و روان را مي گويم که سال ها پيش و در روزگاري که بسياري از هموطنان شان، آرامش و آسايش حضور در کنار خانواده را به حضور در جبهه هاي جنگ ترجيح دادند، دل از دنياي شان کندند و براي تأمين آرامش و آسايش ديگران راهي ميدان نبرد شدند. خود را براي همه چيز آماده کرده بودند، شهادت، اسارت و جانبازي اما تقديرشان اين بود که در روزهاي جنگ، موج هاي انفجار مسير زندگي شان را تغيير دهد و آينده اي را براي آن ها رقم بزند که دشواري تحمل آن آسان تر از دشواري نبرد نيست.

از آن روزهاي حادثه سال ها سپري شده و حالا مدت هاست که زندگي شان به داروهايي وابسته است که گاهي به تأخير افتادن مصرف آن آسايش روان شان را سلب مي کند. اما اين همه ماجرا نيست و زندگي آن ها جلوه دردناک ديگري هم دارد که تحمل ديگر سختي ها را برايشان دشوارتر مي کند. آن روزها و ساعاتي که آثار آسيب هاي روزهاي جنگ بيشتر خودنمايي مي کند، ديگر خانواده هاي آن ها حضور در کنار آن ها را تاب نمي آورند و اين جانبازان ناگزير مي شوند چند روزي را در کنار ديگر همرزمان و در بيمارستان جانبازان اعصاب و روان سپري کنند...

خانه اي براي ۳۰جانباز دفاع مقدس

اين جا بيمارستان جانبازان اعصاب و روان مشهد است که از ۳۰رزمنده و دلاور دفاع مقدس ميزباني مي کند. اين جا خانه آن هاست و به زندگي در آن عادت کرده اند. چهره هاي شان هم به خوبي نشان مي دهد که ماندن در اين خانه برايشان چندان دوست داشتني نيست.

برخي روي تخت هايشان نشسته اند و در لاک تنهايي فرو رفته اند و برخي ديگر با راه رفتن در حياط و راهروي بيمارستان خود را آرام مي کنند و برخي نيز تنفس زير نم نم باران را به هر چيز ديگر ترجيح داده اند.با وجود اين حضور عاشقانه عزيزاني، تاب و توان اين جانبازان براي زندگي در اين خانه را افزون مي کند. بسياري از مددکاران و پرستاران حاضر در اين بيمارستان، مرداني هستند که سال ها پيش و همگام با اين جانبازان حضور در جبهه هاي نبرد را تجربه کرده اند و امروز در جبهه اي ديگر در کنار آن ها هستند و مراقبت از همرزمان ديروزشان را بر عهده گرفته اند.

ما بدهکاريم به اينان

تجربه حضور در جمع اين جانبازان سرافراز، صبح ديروز و در بازديد قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران از اين جانبازان رقم خورد. حجت الاسلام والمسلمين سيدحبيب ا...حسني که به مناسبت ۲۲اسفند، روز بزرگداشت شهدا به مشهد آمده بود، صبح ديروز در جمع اين جانبازان اعصاب و روان حضور يافت و با اهداي شاخه گل به آن ها اداي احترام کرد.

وي خطاب به مسئولان اين بيمارستان که وظيفه خدمت به اين جانبازان را عهده دار شده اند، گفت: «کار کردن براي عزيزاني که مردان جنگ هاي رو به رو بوده اند و روزگاري در جمع فرماندهان و رزمندگان ما دفاع از ميهن عزيزمان را بر عهده داشتند جز با عشق امکان پذير نيست. همه ما خود را بدهکار اين جانبازان عزيز مي دانيم. عيادت از آن ها وظيفه همه ماست و در کنار آن تقدير و تشکر از افرادي همچون شما که به آن ها خدمت مي کنند نيز وظيفه ديگر ماست.»

حجت الاسلام والمسلمين سيدحبيب ا... حسني که به همراه مديرکل بنياد شهيد استان و ديگر همراهان به عيادت از اين جانبازان آمده بود از تمايل خود براي حضور بيشتر در جمع اين جانبازان نيز سخن گفت و افزود: در سفر آينده به مشهدمقدس زمان بيشتري را براي همنشيني و همصحبتي با اين عزيزان در نظر خواهم گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار