رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: طی جلسات مشترک، براساس طرحی در حال بررسی ادغام شماره‌های 110، 112، 115، 125 به منظور تسریع در امدادرسانی و خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیرحسین کولیوند در نشست خبری خود که در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح ملی امدادونجات نوروزی برگزار شد با اشاره به چهارشنبه آخر سال و حوادث احتمالی آن گفت: بحث چهارشنبه سوری به دلیل آنکه در داخل شهر اتفاق می‌افتد به مدیریت بحران شهری مربوط می‌شود اما امدادگران به صورت تمام وقت آمادگی ورود را دارند. نقش مردم در جلوگیری از این حوادث بسیار مهم است و می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.
 
وی در ادامه با اشاره به محول شدن آتش سوزی در حوادث، در جاده‌های کشور به سازمان امدادونجات افزود: هم اکنون اصل وظیفه از دوش هلال احمر برداشته شده و قطعا هلال احمر و امدادونجات هرجا که نیاز باشد براساس توانایی خود وارد عمل خواهند شد.
 
وی در خصوص ادغام شماره‌های 110، 112، 115، 125 بیان داشت: جلسات مشترکی بین چهار دستگاه برگزار شده که این 4 شماره در حوادث و بحران‌ها به یک شماره تبدیل شوند و مردم با شماره گیری هر کدام بتوانند سریعتر به خدمات امدادی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند این طرح پس از بررسی جوانب و برنامه‌های زیربنایی به صورت پایولت در یک استان عملیاتی می‌شود و نقاط ضعف و قدرت آن شناسایی خواهد شد.
 
کولیوند در خصوص بیمه امدادگران نیز اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بیمه مناسب با حرفه امدادگران را برای آنها در نظر گرفته است که بسیاری از امدادگران را پوشش می‌دهد این بیمه در گذشته نیز وجود داشته و امسال با تغییراتی در آن گسترده‌تر خواهد شد.
 
رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به مدت زمان رسیدن امدادگران به صحنه حوادث افزود: مدت زمان رسیدن به صحنه حادثه بستگی به نوع حادثه و محل رویداد حادثه دارد ما همواره در تلاشیم تا از طریق آموزش‌های همگانی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی بتوانیم در هر خانواده ایرانی یک امدادگر را تربیت کنیم تا سریعتر و به نحو احسنت امدادرسانی در حوادث صورت گیرد.
 
وی در ادامه از رشد 30 درصدی تجهیزات سازمان امدادونجات در سال 92 خبر داد و گفت: تقویت امداد هوایی براساس مصوب نمایندگان مجلس و تاکید رئیس جمعیت هلال احمر بر روی آن تقویت خواهد شد.
 
وی در پایان با اشاره به ورود تیم توانا به صحنه حوادث نیز خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که همه همکاران از نظر توان علمی باید ارتقا پیدا کنند و از ظرفیت آنها در حوادث استفاده کرد برای ورود تیم توانا به صحنه حوادث باید تمام جوانب را سنجید تا مردم نهایت بهره را از خدمات آنها ببرند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.