نماینده مردم قائنات گفت: در منطق کجای دنیا مرسوم است که فرزندان خط اول سیاسی را که روبه روی دول غرب برای کسب حقوق حقه ملت ایران قرار دارد از پشت سر با تیرهای تردید و اتهام هدف بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جواد هروی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در این فرصت مغتنم می‌خواهم حکایت محرومیت، خشکسالی پانزده ساله، بی‌آبی و بیکاری نواحی شرقی کشور به ویژه مناطق محروم و مرزی قائنات و زیرکوه را به امید دلجویی و رسیدگی در دولت تدبیر و امید بگویم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از مصوبه‌های اخیر در دولت نهم و دهم برای این مناطق هیچ گاه عملیاتی نشد و این مناطق همواره در معرض فراموشی واقع شده‌اند مردمی که گاه مایوسانه، تنها چشم به رافت آسمان و برکت زمین دوخته‌اند.
 
این نماینده تصریح کرد: شرق ایران که می‌توانست کریدور آزاد راه و راه آهن شمال به جنوب گردد یک وجب ریل آهن هم به خود ندید، نقشه شوم دول غربی هیچ گاه نگذاشت تا شرق کشور کریدور کشورهای آسیای میانه و آب‌های عمان باشد اما با وجود تمام این فشارها و محرومیت‌ها مرزنشینان صبور، کشاورزان پرتلاش و همه مردم این مناطق به عنوان مدافعان نظام و ولایت کمر همت بر آبادانی، توسعه و تحول بسته‌اند و توکل به خدا و امید به مسئولان دارند.
 
هروی با اشاره به مشکل بیکاری و آب شرب استان ادامه داد: بیکاری در جوار تورم و گرانی امان بسیاری از خانواده‌ها را بریده و دولت تدبیر و امید باید به فکر چاره‌ای عاجل باشد.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از خارج نشینان در حالی مشمول دریافت یارانه می‌باشند که بسیاری از روستاییان قائنات و زیرکوه از گرفتن سبد کالا محرومند.  
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش در ادامه به بحث سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: تاریخ معاصر ایران حکایت می‌کند که مجلس اول شورای ملی ایران هنگامی که قرارداد پنهانی 1907 در تقسیم ایران میان روس و انگلیس منعقد شد چنان بی‌خبر بود که صدای مردم از این بی‌تفاوتی مجلس ایران در قبال دول خارجی درآمد و مجلس مجبور شد واکنشی ولو اندک نشان دهد و امروز مجلس نهم برخلاف مجلس اول راه افراط و تفریط را پیش گرفته و نسبت به تمام جزئیات محرمانه مذاکرات خواهان افشاگری است و دستگاه دیپلماسی کشور را در مظان اتهام و فشار قرار داده است چنانچه که گویا می‌خواهند وزیر خارجه را محاکمه کنند.
 
هروی تصریح کرد: در منطق کجای دنیا مرسوم است که فرزندان خط اول سیاسی را که روبه روی دول غرب برای کسب حقوق حقه ملت ایران قرار دارد از پشت سر با تیرهای تردید و اتهام هدف بگیرند.
 
نماینده قائنات بیان داشت: اگر امروز می‌خواهیم در فضای پرتنش سیاست بین‌المللی جایگاه شایسته جمهوری اسلامی ایران را بیابیم با رجزخوانی و پیش‌شرط و احساسات نمی‌توان؛ بلکه باید تحت منویات مقام معظم رهبری امور را پیش برد.
 
این نماینده مجلس نهم افزود: در هر کجای تاریخ جهان را مطالعه کنیم می‌بینیم که تهدیدات خارجی همیشه باعث وحدت داخلی شده اما ما را چه رسیده که در قبال تدابیر دستگاه دیپلماسی کشور هر روز انقولت‌های عدیده‌ای مطرح می‌کنیم، نبایستی در آستانه تعامل با جهان غرب به چالش داخلی با یکدیگر سوق پیدا کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان ساخت: برخی از افراد که حتی تفاوتی میان NPT و MPT  نمی‌گذارند یا تعبیر کاپیتالاسیون را برای دیدارهای خانم اشتون به کار می‌برند چه اصرار دارند نیروهای داخلی را برهم زنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار