ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد. به‌مناسبت سومین سالگرد بحران سوریه در سراسر جهان تظاهراتی برپا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان سوریه و نیروهای داعش در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت که ارتش این کشور خود را برای اعزام احتمالی نیرو به این منطقه آماده می‌کند.

 

به گزارش سایت دویچه وله؛ ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

 

 

گفتنی است گروه های تروریستی فعال در سوریه با توجه به نوع تفکراتشان روی خوشی به مراکز تاریخی و بویژه قبور مشهور از خود نشان نمی دهند. گروه هایی که همواره از حمایت دولت ترکیه برخوردار بوده اند.

 

پیش از این قبور چندین صحابی پیامبر مانند حجر بن عدی نیز از سوی تروریست ها تخریب شده بود اما دولت اسلام گرای ترکیه واکنشی نشان نداده بود.

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: قبر ، جد ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار