مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران گفت:برای برپا کردن دار قالی‌بافی و ایجاد اشتغال ارزان و فراوان سرمایه اندکی مورد نیاز است که همین سرمایه اندک موجب توسعه پایدار کشور و کمک به معیشت خانوارها می‌شود.

محمد رضا عابد مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش فرش دستبافت در اشتغال زایی گفت: صنعت فرش دستبافت از گذشته‌های دور در کشور ما به عنوان شغلی مکمل و فراگیر در روستاها و شهرها رواج داشته است.
 
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون بافنده در کشور مشغول فعالیت هستند که با لحاظ کردن خانواده‌های آنها می‌توان گفت: که بخش عمده‌آی از جمعیت کشور به نوعی از طریق فرش‌بافی ارتزاق می‌کنند.
 
وی ادامه داد: نقش هنر صنعت قالی‌بافی در تأمین معیشت خانوارها به ویژه در روستاها به هنگام خشکسالی و کم رونق شدن کشاورزی و دامپروری بسیار توانسته به اقتصاد و معیشت آنها کمک کند.
 
مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با تأکید بر اثرات فرش‌بافی در توسعه پایدار کشور گفت: برای برپا کردن دار قالی‌بافی و ایجاد اشتغال ارزان و فراوان سرمایه اندکی مورد نیاز است که همین سرمایه اندک موجب توسعه پایدار کشور و کمک به معیشت خانوارها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، قالی بافی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار