فرش دستبافت سیستان و بلوچستان با طرح های جذاب و بافت مرغوب مورد استقبال کشورهای اروپایی وبازارهای جهانی قرار دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، رییس سازمان صعنت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فراسه و ایتالیا متقاضیان اصلی فرش استان بویژه فرش سیستان هستند. وهم اینک شاهد استقبال بسیار خوب کشورهای اروپایی از فرش تولیدی بافندگان سیستانی و بلوچستانی هستیم .

نادر میرشکارافزود : هنر فرش بافی سابقه طولانی در سیستان و بلوچستان دارد اما به علت اینکه سبک بافت و طراحی نقشه آنها مطابق سلیقه بازار نبود در سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز ملی فرش و شرکت سهامی فرش ایران زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش ها و نقشه های روز و مورد پسند بازار جهانی را در اختیار فرشبافان سیستان و بلوچستان قرار داد و اکنون تولیدات فرش دستبافت منطقه بر اساس سفارش بازار بافته می شود.

وی تصریح کرد :  این سازمان آمادگی دارد مواد اولیه و امکانات لازم از جمله دار قالی را برای افراد بافنده و متقاضی کار فراهم و علاوه بر این، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته با همکاری فرمانداران کارگاه های متمرکزی را در بخش ها و شهرستان های کوچک با هدف تامین معیشت خانوارها از طریق هنر فرش بافی ایجاد کند.

گفتنی است : فرش سیستان از سه نوع ماده اولیه پشم ، نخ و مو بافته می شود .و در گذشته کمتر پیدا میشد که این هنر را فرا نگیرد/س 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.