«ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس جمعه پس از شکست گفتگوهای امریکا و روسیه در لندن گفت اکنون زمان اعمال تحریم های شدیدتر اتحادیه اروپا علیه روسیه به علت بحران اوکراین فرا رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، «جان کری» وزیر امور خارجه امریکا اوایل جمعه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود در لندن ملاقات و گفتگو کرد.

هدف از این ملاقات که پیش از برگزاری همه پرسی روز یکشنبه در شبه جزیره کریمه صورت گرفت تلاش برای رهانیدن دو کشور از بحران مشابه دوران جنگ سرد بود.

هیگ در بیانیه ای اعلام کرد این که گفتگوهای امروز (جمعه) به راه کار دیپلماتیک حل بحران اوکراین نیانجامید، مایه نگرانی و ناامیدی است. 

وی افزود جان کری به نحوی خستگی ناپذیر در این گفتگوها تلاش کرد تا به راه حلی دست یابد و این درحالی بود که اطمینان از نتیجه بخش بودن این ملاقات در اختیار روسیه بود.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «این واقعیت که روسیه از فرصت فراهم شده برای تغییر روند اوضاع خودداری کرد، باعث تأسف است ؛ روسیه همچنان طرح های خود را برای حمایت از همه پرسی غیرقانونی، بی قید و شرط و نامشروع روز یکشنبه در کریمه پیگیری می کند.

  انگلیس با قاطعیت از این دیدگاه حمایت می کند که اتحادیه اروپا باید در نشست شورای امور خارجه خود در روز دوشنبه ، به این اقدام روسیه پاسخ محکم و یکدست بدهد. 

وی افزود اکنون زمان اتخاذ اقدامات محدود کننده سختگیرانه تر که قبلا کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره آن به توافق رسیده بودند، فرا رسیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار