در حالیکه امیدها در زمینه لغو رای گیری در زمینه جدا کردن شبه جزیره استراتژیک اوکراین (کریمه) از این کشور کم رنگ شده است، غرب آماده اعمال تحریم های شدید علیه روسیه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی اصرار مسکو در زمینه به شکست کشانیدن دولت جدید در کیف و همچنین افزایش تنش ها در میان مخالفان را از اقدامات روسیه عنوان می کنند.

در آخرین لحظه برای گشودن فصل جدیدی در زمینه بحران ایجاد شده میان شرق و غرب بر سر اوکراین، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه برای دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به لندن سفر کرد.

روز یکشنبه، منطقه کریمه اوکراین که از حامیان روسیه است قرار است به دلیل خشم از کیف که به دنبال روابط نزدیک اقتصادی با اروپا است، در زمینه کناره گیری و یا احتمالا الحاق به روسیه رای گیری کند.

رهبران کشورهای اروپایی و آمریکا بارها از مسکو خواسته اند نیروهای ارتش خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند و به تشویق شبه نظامیان محلی که تلاش می کنند در زمینه الحاق این منطقه به روسیه و یا بازگشت به یک دهه دوره سیاه فاشیسم اوکراین در این منطقه اقدام کنند، پایان دهد.
در عوض رهبران کشورهای اروپایی از روسیه درخواست کرده اند که گفتگوهای دیپلماتیک را به منظور کاهش خشونت ها در اوکراین با کیف آغاز کند.

این در حالی است که کارشناسان اعلام کرده اند نتایج رای گیری در کریمه به جداشدن این منطقه از اوکراین منجر خواهد شد. 

جان کری روز پنجشنبه در جلسه سنای این کشور اعلام کرد وی تصمیم دارد در هنگام دیدار با لاوروف در لندن این موضوع را روشن کند.

جان کری پیشنهاد کرد وی به روسیه فشار خواهد آورد تا در زمینه الحاق کریمه به مسکو کوتاه بیاید اما توضیح نداد که چگونه می خواهد این کار را انجام دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان خاطر نشان ساخت :« من امیدوارم که آنها به این حقیقت پی ببرند که جامعه بین المللی واقعا در زمینه این موضوع محکم و متحد ایستاده است.» 

  اظهارات جان کری در انعکاس به گفته های آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مطرح شد.

مرکل پیش از این گفته بود در صورتی که روسیه مواضع خود را در مقابل دولت جدید اوکراین تغییر ندهد این کشور با خطرات و عواقب اقتصادی و سیاسی وخیمی روبرو خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار