روسیه از سازمان امنیت و همکاری در اروپا خواست ناظرانی را برای نظارت بر همه پرسی در منطقه کریمه اعزام کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد روسیه از سازمان امنیت و همکاری در اروپا خواست ناظرانی را برای نظارت بر همه پرسی در منطقه کریمه اعزام کند. قرار است بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر از مردم شبه جزیره کریمه یکشنبه آینده برای تعیین سرنوشت این منطقه در همه پرسی شرکت کنند. مردم شبه جزیره کریمه در این همه پرسی شرکت می کنند تا مشخص کنند که آیا این منطقه به عنوان جمهوری خودمختار در داخل اوکراین باقی بماند یا اینکه دوباره به روسیه ملحق شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: « وزارت امور خارجه روسیه از ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا ، کشورهای عضو دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر می خواهد از سیاست « یک بام و دو هوا » خودداری کنند و به دعوت مقامات کریمه برای شرکت در نظارت این همه پرسی به طور مثبت نگاه کنند.»

 ، دیدیه بورکهالتر ، رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه اعلام کرد این همه پرسی در کریمه که برای روز یکشنبه پیش بینی شده است ، « غیرقانونی » است.

وی همچنین با بیان اینکه شرایط لازم برای مأموریت نظارت بر این همه پرسی توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا محقق نشده است ، گفت: « دعوت از جانب دولت مربوطه (اوکراین) یک پیش شرط برای هر گونه فعالیت نظارتی است.»

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه این اظهارات بورکهالتر را « دلسرد کننده » دانست و اعلام کرد: « متأسفیم از اینکه رئیس سوئیسی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد این همه پرسی در کریمه اظهار نظر می کند ، اما در مورد کودتا در اوکراین ، رژیم کنونی کیف و اقدامات این رژیم سکوت می کند.»

سازمان امنیت و همکاری اروپا هفته گذشته حدود 50 ناظر مدنی و نظامی را به شبه جزیره کریمه اعزام کرد ، اما سه بار از ورود آنها به این منطقه جلوگیری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار