روزنامه نگار فرانسوی فاش کرد : گروهی از فرانسوی های تندرو گردانی تحت فرماندهی شخصی به نام عمر در سوریه تشکیل داده اند و با گروه موسوم به جبهه النصره نیز بیعت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دیوید تامسون روزنامه نگار فرانسوی در کتابی با عنوان «فرانسوی های جهادی(تندرو)» از وجود یک گردان از عناصر فرانسوی در سوریه پرده برداشت که تحت عنوان جهاد در سوریه فعالیت می کنند. به نوشته وی همه عناصر این گروه از کشورهای آفریقایی هستند. 

تامسون می گوید این گردان فرانسوی در دسامبر گذشته تشکیل شده و پس از آن با جبهه النصره بیعت کرده است. این گردان هنوز وجود دارد و در مثلث عتمه، حریتان و حومه حماه فعالیت می کند. 

نویسنده فرانسوی می گوید یک فرانسوی سنگالی تبار این گردان را تشکیل داده و حدود پنجاه فرد مسلح فرانسوی را در آن جمع کرده است. 

روزنامه نگار فرانسوی افزود : این فرد سنگالی تبار که عمر نام دارد در دنیای جرم و جنایت رشد کرده و در فرانسه به زندان افتاده است و سپس به بارزترین ستاره جهاد الکترونیکی تبدیل شده و در پاییز سال 2013 از طریق ترکیه عازم سوریه شده است و شماری از افراد تندرو گرد وی جمع شدند. 

روزنامه نگار فرانسوی از اختلاف عمر با گروه داعش و انتقادات وی از این گروه خبر می دهد و می گوید برخی از عناصر این گروه قبل از آمدن به سوریه به تجارت مواد مخدر مشغول بودند و اکنون در کافی نت ها و پشت جبهه روزگار می گذرانند. وی حتی تونسی های عضو داعش را به زیاده روی و شتابزدگی در تکفیر دیگران متهم می کند. طولی نکشید که عمر با جبهه النصره بیعت کرد و به فرمانده یکی از گردان های مستقل متشکل از افراد مسلح فرانسوی تبدیل شد. 

روزنامه نگار فرانسوی می افزاید از جمله بارزترین اقدامات این گردان فرانسوی پس از بیعت با جبهه النصره، مشارکت بسیاری از عناصر آن در درگیری های حومه حماه بوده است که طی آن بلال بنیامین فرانسوی تونسی تبار عضو این گروه کشته شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار