از Bing يا Google يا هر موتور جست وجوي ديگري استفاده کنيد. براي جست وجو از پسوند فايل استفاده کنيد به عنوان مثال ext را جست وجو کنيد و ببينيد در اين جست وجو چه برنامه هايي به شما پيشنهاد مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ممکن است برايتان پيش آمده باشدکه با يک فايل با فرمت نامشخص برخورد کنيد و ندانيد آن را بايد با چه نرم افزاري باز کنيد؟ در اين مطلب راه هاي ممکن براي بازکردن يک فايل با پسوند ناآشنا را شرح مي دهيم.

روش اول:
اولين کاري که بايد انجام دهيد، اين است که فايل را توسط برنامه آنتي ويروس خود براي اين که مخرب نباشد، اسکن کنيد و وقتي از امن بودنش مطمئن شديد روي آن دابل کليک کنيد. شايد خوش شانس باشيد و فايل شناسايي شود و حتي اگر نباشيد ويندوز يک کادري از برنامه هاي احتمالي باز خواهد کرد. Use the Web service to find the correct program را انتخاب و روي Ok کليک کنيد. صفحه وب باز شده ممکن است داراي اطلاعات مفيدي باشد. اگر نبود، سعي کنيد از يک مرجع پسوند فايل استفاده کنيد مانند سايت FILExt. تنها کافي است پسوند را در فيلد مربوطه در بالا سمت راست وارد کنيد و ENTER بزنيد.

روش دوم: از Bing يا Google يا هر موتور جست وجوي ديگري استفاده کنيد. براي جست وجو از پسوند فايل استفاده کنيد به عنوان مثال ext را جست وجو کنيد و ببينيد در اين جست وجو چه برنامه هايي به شما پيشنهاد مي شود.

روش سوم: در آخر اگر با2 روش بالا موفق نشديد، بهتراست از حس ششم خود کمک بگيريد و حدس بزنيد که اين فايل ممکن است تصوير، متن و يا ... باشد و سپس سعي کنيد آن را با نرم افزار مربوطه باز کنيد. البته دابل کليک براي باز کردن خوب نيست. مي توانيد برنامه مربوطه را باز کنيد سپس فايل را به پنجره برنامه بکشيد يا از مسير File>Open در برنامه استفاده کنيد. تنها به ياد داشته باشيد براي نوع فايل (File Type) گزينه All Files (*.*) را انتخاب کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار