بخش کشاورزی در حال حاضر سنتی است که با برنامه‌ریزی مدون به کشاورزی صنعتی تبدیل می‌شود.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بحث کشاورزی به دلیل حوزه زیربنایی کشور و همچنین به دلیل صرف ارز داخل کشور برای واردات محصولات غذایی از جایگاه مهمی برخوردار  است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به سیاست‌های ابلاغی در اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به جایگاه بخش کشاورزی و خودکفایی در این زمینه تأکید بسیار شده است.

ایرانپور افزود: راهکارهای متعددی را می‌توان در بخش کشاورزی برای رسیدن به خودکفایی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم در بخش کشاورزی،‌ نیاز به برنامه‌ریزی برای برون‌رفت است،‌ به این معنی که بخش کشاورزی در حال حاضر سنتی است که با برنامه‌ریزی مدون به کشاورزی صنعتی تبدیل می‌شود.

وی افزود: با مکانیزه کردن بخش کشاورزی و استفاده از دستگاه و ماشین‌آلات به روز می‌تواند راندمان و بهره‌وری را افزایش دهد.

وی در خصوص برنامه‌ اصلی دولت در بخش کشاورزی گفت: باید در سیستم آبیاری تغییراتی ایجاد شود و آبیاری قرقابی به روش و سیستم‌های نوین آبیاری تغییر حالت دهد.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی که سطح زیرکشت کمی، می‌توان با استفاده از آبیاری نوین سطح زیر کشت را افزایش داد.

وی در پایان گفت: دولت باید در راستای نیل به اهداف حرکت کند و اگر بخشی از ارزی که صرف واردات محصولات کشاورزی می‌شود،‌ ظرف دو تا سه سال می‌تواند جهش چشمگیری در بخش کشاورزی ایجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سنتی ، صنعتی ، خودکفایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار