در حال حاضر انتخاب اسم‌های غربی در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است که به بررسی‌ دلایل آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انتخاب نام نیکو، زیبا و پرمعنا، اولین و مهمترین هدیه‌ای است که والدین از ابتدای تولد به فرزند خود اهدا می‌کنند ، انتخاب نام پسندیده یکی از حقوق مسلم فرزندان از والدین خود است.

پدران و مادران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که برای فرزندان خود اسم‌هایی را انتخاب کنند که سبب سرافرازی وی شود و انتخاب نام‌های نامناسب اجتناب کنند در کشور ما انتخاب اسم‌های غربی به تازگی رواج پیدا کرده است و والدین به اسم‌های اصیل ایرانی و یا اسم‌های اسلامی خیلی توجهی نمی‌کنند.

براین اساس متین‌السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دلایل رواج اسم‌های غربی در کشورما این است که عده‌ای نسبت به فرهنگ خود شناخت کافی ندارند و به الگوبرداری از فرهنگ غرب می‌پردازند آنان به دلیل نداشتن شناخت کافی به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، به غلط فرهنگ غرب را برتر می‌دانند که این کار صحیح نیست.

وی افزود: از دلایل دیگر توجه مردم به اسم‌های غربی می‌تواند عدم اعتماد به نفس باشد یعنی برخی افراد دچار خود کم‌بینی نسبت به خویش و فرهنگشان هستند و به اسم‌های زیبا و پرمعنای اصیل ایرانی و یا اسلامی توجه نمی‌کنند.

نصری متذکر شد: از طریق فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی به عموم مردم می‌توان افراد را به انتخاب اسم‌های پرمعنای اصیل ایرانی و یا اسلامی سوق داد.

گفتنی است، نقش رسانه‌ها باید در این زمینه پررنگ‌تر باشد و با غنی‌سازی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی افراد را به الگوبرداری از کشورهای غربی برحذر دارند./گزارش از ایده مفرح

انتهای‌پیام/

برچسب ها: جولان ، اسمهای ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
در رساله حقوق امام سجاد (ع) یکی از حقوق فرزند انتخاب نام نیکو با معنی مناسب و پسندیده است . امید است که والدین به جای نام های غربی که به نظر من خیلی از آن ها زیبا نیستند از نام های اهل بیت (ع) و نام های اصیل ایرانی برای نام گذاری فرزندانشان استفاده کنند تا از همان آغاز فرزندشان را با فرهنگ ایرانی , اسلامی تطبیق دهند.
آخرین اخبار