مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: خشونت ابتدا از پرخاشگری‌های کوچک شروع و در پایان به بزهکاری ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛منصورکیایی در مراسم پایانی سومین جشنواره نوجوان سالم در اردوگاه بادله میاندرود هدف از برگزاری این جشنواره را مصون‌سازی نوجوانان در جامعه دانست.

وی با هشدار نسبت به رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، این دوره را هم زمان با رشد و بلوغ همچنین هیجان کنجکاوی و شکل‎گیری شخصیت افراد دانست.

منصورکیایی وجود خطرات پیرامون افراد در نوجوانی را به دلیل وجود این ویژگی‌ها در نوجوانان دانست و افزود: دلیل انتخاب واژه رفتارهای پرخطر در دروان نوجوانی به همین دلیل است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گفت: جلوی آسیب‌های اجتماعی دوره نوجوانی گرفته شود.

منصورکیایی مصرف دخانیات از جمله قلیان همچنین موضوع سوء مصرف مواد مانند انواع داروهایی که به غلط برای تقویت حافظه، ایجاد آرامش و ازدیاد انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند را از جمله این خطرات دانست.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خشونت را از دیگر مباحث مهم در این سنین دانست و افزود: خشونت ابتدا از پرخاشگری‌های کوچک شروع و در پایان به بزهکاری ختم می‌شود.

وی گفت: نوجوانی دوره‌ای است که خطرپذیری و مخاطره‌جویی بالایی دارد و تعریف رفتار پرخطر یکی از صادق‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توان مختص دوران نوجوانی دانست./س

برچسب ها: خشونت ، کودکان ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.