انتقاد شدید "قطب‌الدین صادقی" از وضعیت این روزهای سینما؛

کارگردان‌های خوب سرمایه ندارند فیلم بسازند / جایزه گرفتن فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی 100 درصد سیاسی است

"قطب‌الدین صادقی" گفت:‌در شرایطی که فیلمسازان حرفه‌ای کشور به خاطر فقدان سرمایه و بودجه بیکار مانده‌اند، عده‌ای به کاندید شدن و جایزه گرفتن از جشنواره‌های خارجی دلخوش کرده‌اند و خوشحال هستند.

"قطب الدین صادقی"، بازیگر پیشکوست تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط و وضعیت بد و تاسف آوری در سینمای ما حکم‌فرا است. من در رنج هستم وقتی می‌بینم کارگردان‌های خوب کشور سرمایه ندارند تا فیلم بسازند و حمایت و تامین هم نمی‌شوند اما عده‌ای خوشحال و راضی از ارسال فیلم‌ها و کاندیدا شدن و جایزه گرفتن از جشنواره‌های خارجی هستند.



وی افزود: من هیچ اعتقادی به این همه هیاهو و جار و جنجال و سروصدا ندارم. هدف آنها از کاندیدا کردن فیلم‌های ایرانی یا جایزه دادن صددرصد سیاسی است. ما به خاطر مسائل مختلف محکوم به بیکاری و انزوا هستیم و عده‌ای خوشحال به خاطر جایزه...!
 
این پیشکوست تئاتر و سینما در ادامه بیان کرد: من معتقد به آزادی و آزادگی و دانایی هنرمند هستم. وظیفه هنرمند و فیلمساز تولید برای کشور خودش است نه چیزی که فراتر از مرزها بپسندند.

صادقی تصریح کرد:‌ یک هنرمند و فیلمساز باید واقعیات را ببیند و خلق کند اما برای داخل، برای کشور خودش. از نظر من این کاندید شدن‌ها و جایزه گرفتن‌ها تنها حسنی که دارد یک روزنه ارتباط با خارج و سیمای جهان است و آشنایی و تعامل و کسب یک جایگاه حرفه‌ای؛ از نظر من آنها سینمای جهان سوم را با سیاست‌های خودشان شکل می‌دهند.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: صادقی ، سینما ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار