"طبقه حساس" به دلیل برخورداری از یک موضوع طنز و شوخی با باورهای خرافاتی یک فیلم شخصیت محور محسوب می‌شود.

"جبار آذین" منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص "طبقه حساس" بیان کرد: کمال تبریزی "طبقه حساس" را به عنوان یک فیلم اجتماعی، طناز و سرگرم کننده در ادامه کارهای موفق "لیلی با من است" و "مارمولک" ساخته است.   
 
وی ادامه داد: این فیلم کمدی اجتماعی که دارای مضامین آشنا و ساختار قوی سینمایی است، بامحوریت موضوع طنز و شوخی با باورهای اجتماعی و دینی، برخی از اعتقادهای عرفی و سنتی جامعه را به صورت طنز به چالش کشیده است.   
 
آذین اظهار داشت: "طبقه حساس"یک فیلم شخصیت محور است که بار اصلی قصه و طنز آن را بازیگر شاخص آثار کمدی رضا عطاران به دوش می‌کشد. البته در جاهایی از فیلم ادب و احترام شایسته اجتماعی رعایت نمی‌شود.   
 
این منتقد درادامه گفت: "طبقه حساس" تماشاگر را به شدت می‌خنداند و متاثر می‌کند و به راحتی از سالن بیرون می‌فرستد، شوخی با مقوله‌های مرگ، زندگی، قبر و یکسری از عقاید مختلط با خرافات، مسئله اصلی این اثر است. که فیلم در ساختاری جذاب و به زبان سینما آن را مطرح کرده و به زدودن بخشی از خرافات از تفکرات جامعه اقدام می‌کند.   
 
آذین افزود: "طبقه حساس" به دلیل موضوع و ساختار قوی سینمایی یکی از تولیدات ارزشمند ژانر کمدی سینمایی ایران به حساب می‌آید و می‌تواند به عنوان یک اثر طنز گونه انتقادی جایگاهی مناسب و خوب داشته باشد.   
 
این منتقد تصریح کرد: میزانسنهای خوب و مناسب دوربین، بازی‌ها، فضاسازی‌ها و ارائه شخصیت‌های باور پذیر و هدایت خوب عوامل فنی و بازیگران از جمله امتیازهای این فیلم اجتماعی است.   
 
وی در خصوص واکنش برخی از دانشجویان نسبت به محتوای فیلم "طبقه حساس" اظهار داشت: آنچه که در "طبقه حساس" به تصویر کشیده شده به دلیل عریانی مطلب،‌ گاه با واکنش‌های احساسی بخشی از تماشاگران روبرو شده که اگر با نگاه قوی فرهنگی به فیلم توجه شود و ظرفیت نقد‌پذیری تماشاگران و مسئولان بلا رود، متوجه خواهیم شد که "طبقه حساس" از زاویه آسیب شناسی به خرافات نظر کرده است و از این منظر یک اثر ارزشی محسوب می‌شود.   

 
انتهای پیام/  اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار