سخنگوی کاخ سفید گفت:در صورتی که همه پرسی(در شبه جزیره کریمه) برگزار شود نتیجه آن به رسمیت شناخته نخواهد شد و براساس قانون اساسی اوکراین غیرقانونی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، جی کارنی گفت:جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به لندن برود تا روز جمعه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند. ما امیدواریم روسیه تصمیم بگیرد مسیری متفاوت را برای کاهش تنش در پیش گیرد و راه دیپلماتیک را برای حل این مناقشه در پیش گیرد.بنابراین من نمی خواهم بگویم ما چه اقداماتی در پیش خواهیم گرفت بلکه می خواهم فقط به شما اطمینان دهم که جامعه بین المللی مطمئنا زمانی که روسیه به این مسیر ادامه دهد،اقداماتی را در پیش خواهد گرفت.

وی گفت:روسیه باید نیروهای خود را به پایگاههای خود برگرداندو نیروهای روسیه در کریمه باید به اندازه توافقنامه بین دولت اوکراین و روسیه حضور داشته باشد. گفتگو با دولت اوکراین به کمک جامعه وشرکای بین المللی درباره موضوعات مختلف و برگزاری انتخابات در ماه مه فرصتی برای مردم اوکراین است تا رئیس جمهور خود را به روش دموکراتیک انتخاب کنند.

جی کارنی گفت:در صورتی که همه پرسی(در شبه جزیره کریمه) برگزار شود نتیجه آن به رسمیت شناخته نخواهد شد و براساس قانون اساسی اوکراین غیرقانونی است.ما از روسیه خواستیم تا اقداماتی را که مستقیما مسئول آن هستند ، اصلاح کنند و آن خروج نیروهای ارتش روسیه از کریمه است.برگزاری همه پرسی در کریمه به کاهش تنشها بین روسیه و اوکراین کمکی نمی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار