بانک مرکزی توانایی اجرای سیاست‌های شفاف‌سازی اقتصادی را با استفاده از سیاست‌های صحیح اقتصادی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ بانک مرکزی باید اقدامات لازم را در خصوص بررسی عوامل مؤثر در روان‌سازی و شفافیت اقتصادی کشور بررسی تا معضلات مربوطه را به خوبی رفع کند.

پورابراهیمی گفت: البته در حوزه عملیات و سیاست‌گذاری، دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های دیگر نقش مهمی در شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی کشور دارند.

وی ادامه داد: در بخش عملیاتی کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت در بخش سیاست‌گذاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی نقش مهمی در رابطه اصلاح و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی دارند.

**بانک مرکزی مسئول نظارت بر بانک‌ها است

در ادامه غلامحسین شیرعلی‌آبادی عضو کمیسیون اقتصادی با بیان آنکه بانک مرکزی مسئولیت نظارت بر سایر بانک‌ها و سیاستگذاری به بانک‌های دیگر را بر عهده دارد گفت: بانک مرکزی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید پرداخت تسهیلات را در جهت تولید و بخش‌هایی که نقش اساسی دارند سوق دهد.

علی‌آبادی عنوان کرد: بانک مرکزی با شفاف‌سازی در اقتصاد تورم را کاهش و تولید را افزایش می‌دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و قوانینی که توسط مجلس به تصویب می‌رسد باید توسط دولت و بانک مرکزی به صورت دقیق اجرا شود تا شفاف‌سازی در اقتصاد به وجود آید.

وی افزود: از طرفی دیگر بانک‌ها در واگذاری تسهیلات و اعطای وام‌ دقت لازم را باید به کارگیرند و همچنین جمع‌آوری معوقات بانک‌ها که مبلغ کلانی را به خود اختصاص می‌دهد می‌تواند شفاف‌سازی و روان‌سازی در اقتصاد را به وجود آورد.

وی در پایان گفت: باید اقدامات انجام شده در این رابطه از طریق گزارش به مردم و مجلس تحویل داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار