دکتر ملک زاده با بیان اینکه باید اختیارات به دانشگاها واگذار شود، گفت:با این روند شاهد استقلال در دانشگاها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت  با بیان اینکه واگذاری اختیارات به دانشگاهها جزو برنامه های اصلی این معاونت است، گفت: عقیده ما این است که اختیارات خود را به تدریج به دانشگاههای بزرگی مثل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی واگذار کنیم، دانشگاهها نیز باید اختیارات خود را به مراکز واگذار کنند تا انشاءا...به تدریج شاهد استقلال دانشگاههای بزرگ باشیم .

وی ادامه داد: گرچه از نظر کمی و برخی ابعاد کیفی پژوهش در دانشگاههای ما رشد کرده است اما باید رفع مسایلی که بعنوان معضل در سلامت جامعه مطرح هستند را در دستور کارخود قرار دهیم. مثل بیماریهای غیرواگیر که تا 80 درصد قابل پیشگیری هستند اما هنوز یک برنامه مدون برای کنترل آنها وجود ندارد. در حالی که با پیشگیری می توانیم 10 سال عمر مفید به سن افراد اضافه کنیم و مراکز تحقیقاتی ما نیز می توانند در این زمینه گامهای موثری بردارند.

ملک زاده تاکید کرد: باید توانمندیهای خود و دانشگاههایمان را باور کنیم و به خاطر داشته باشیم هر موفقیتی که در علم اتفاق می افتد حتما بوسیله اساتید صورت می گیرد و نه مسوولان . پس تک تک شما اساتید و اعضای هیات علمی بخاطر داشته باشید که پتانسیل و توانمندی بالایی دارید بنابراین خود را باور کنید و در این راه تلاش کنید و اطمینان داشته باشید که ما نیز شمارا حمایت می کنیم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.