عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه بان‌کی‌مون به ابزاری برای پیاده کردن سیاست‌های آمریکا و استکبار تبدیل شده و این امر جای تاسف دارد.

محمد حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاهای بان‌کی‌مون درباره حقوق بشر در ایران و درخواست آزادی سران فتنه گفت: ادعای بان‌‌کی‌مون عین دخالت در امور داخلی ایران است وی سیاست‌های رژیم صهیونیستی و امریکا را دنبال می‌کند، در حالی که باید اهداف سازمان ملل و سیاست‌های این سازمان را در برابر حقوق بشر،‌ حقوق ملت‌ها و حقوق جوامع دنبال کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بان‌کی‌مون به ابزاری برای پیاده کردن سیاست‌های آمریکا و استکبار تبدیل شده که جای تاسف دارد.  
 
آصفری در ادامه بیان کرد: امروزه بان‌کی‌مون بدون توجه به اقدامات جنایتکارانه‌ای که آمریکا در گوانتانامو و زندان ابوغریب و حمایتی که از جنایات در برخی کشورها مانند بحرین، سوریه، فلسطین، افغانستان و ... انجام می‌دهد، برای حفظ قدرت و جایگاه خود این‌گونه موضع‌گیری می‌کند و هیچ جراتی برای موضع‌گیری در قبال این جنایت‌ها ندارد.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دبیر کل سازمان ملل برای ابراز سرسپردگی به استکبار، در امور داخلی کشوری که تمام مسائل و موارد آن در چارچوب دموکراسی و قوانین مردمی  است دخالت می‌کند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بان‌کی‌مون حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد،‌ موضوع عناصر فتنه موضوعی کاملا داخلی است که هیچگونه ارتباطی با سازمان ملل نداشته و اینگونه موضع‌گیری وی غیر از اینکه جنبه خودنمایی سیاسی و حمایت از سیاست‌های امریکا را داشته باشد هیچگونه خروجی نخواهد داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار