مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: بان کی‌مون درباره مشکلات جهانی اقدام عملی نمی‌کند و هیچ ویژگی جز اینکه عامل دست آمریکا باشد، نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی درباره گزارش ضد ایرانی "بان کی‌مون" گفت: تا آنجایی که از عملکرد دبیرکل‌های سازمان ملل چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اطلاع دارم "بان کی‌مون" نشان داده که کاملا در اختیار آمریکایی‌هاست و هر چیزی که آمریکا می‌خواهد از تریبون سازمان ملل بگوید به "بان کی‌مون" می‌گوید تا اظهار نظر کند بنابراین اظهارنظر دبیرکل سازمان ملل هیچ ارزشی به عنوان دبیرکل مجمع بین‌المللی سازمان ملل ندارد.

وی تصریح کرد: "بان کی‌مون" به صورت گزینشی و با قصد و قرض سیاسی اظهار نظر می‌کند و به دلیل عدم استقلال مواضع نشان داده که ناتوان‌ترین دبیرکل سازمان ملل از زمان تاسیس این سازمان بوده چراکه کار موثری در جهت رفع بحران‌های جهان نکرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بان کی‌مون درباره مشکلات جهانی اقدام عملی نمی‌کند و وی هیچ ویژگی جز اینکه عامل دست آمریکا باشد، نیست.

ولایتی در واکنش به گزارش روزنامه اعتماد در مشروع ندانستن دو دولت گذشته تصریح کرد: دولت‌ها مشروعیتشان براساس قانون اساسی بوده و با رای مردم رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و همچنین رای اعتماد را مجلس می‌دهد.

وی ادامه داد: هر ساز و کاری که از اول انقلاب برقرار شده در مورد همه دولت‌ها بوده که این مورد برای دولت‌های گذشته هم بوده و هیچ تفاوتی بین دولت‌های گذشته تا حال نبوده و همه براساس قانون اساسی انجام شده و هیچ تبعیضی از این نظر وجود ندارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران نهایت مراقبت را دارند که هرآنچه انجام می‌شود در چارچوب قانون باشد به ویژه مسائل اساسی مثل انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و هیچ امر خلاف قانونی در گذشته اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حاشیه ، همایش ، بین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار