معاون وزیر امورخارجه سوریه در سخنانی نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را تضمینی برای تضمین امنیت و ثبات در سوریه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا با اشاره به اینکه نامزدی "بشار اسد" در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه تضمینی برای امنیت و ثبات این کشور است تاکید کرد:ملت سوریه کسانی‌ هستند که روند دمکراتیک در این کشور را تعیین می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز تاریخی برای دور سوم مذاکرات ژنو تعیین نشده است گفت:مخالفان باید در جریان مذاکرات آنچه که می‌خواهند بگویند و سوریه نیز آماده شنیدن دیدگاه‌های این افراد است.

معاون وزیر امورخارجه سوریه گفت:"بشار اسد" مانند هر شهروند دیگر سوری است و حضور او آینده سوریه تضمینی برای امنیت حقیقی و ثبات این کشور بوده و در بازسازی و بازگشت سوریه به جایگاه خود در منطقه به عنوان نیرویی واقعی تاثیرگذار است.

وی افزود:حق نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری در قانون اساسی برای تمامی شهروندان سوری در نظر گرفته شده و به اعتقاد من "بشار اسد" فرزند سوریه بوده و از سال 2000 دستاوردهای زیادی ارائه داده که پنهان کردن ان ممکن نیست.

"فیصل المقداد" با اشاره به اینکه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم خواهد شد و قانون انتخابات جدید هم در پارلمان در حال بررسی است گفت:ما در راستای اینکه سوریه به حالت خلاء رهبری دچار نشود تلاش کرده و به آنچه که در قانون اساسی آمده احترام می گذاریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیصل ، مقداد ، سوریه ، بشار ، اسد ، تاریخی ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار